Wpływ faktoringu na relacje z klientami i dostawcami
Przeczytasz w 2 minuty

Wpływ faktoringu na relacje z klientami i dostawcami

Z każdym rokiem przybywa przedsiębiorców, którzy decydują się na skorzystanie z usługi faktoringu. Rozwiązanie to posiada szereg niewątpliwych zalet, w tym przede wszystkim pozwala firmie zachować płynność finansową. Wielu przedstawicieli świata biznesu ma jednak obawy o to, czy faktoring nie wpływa negatywnie na ich relacje z kontrahentami? Nie pozostaje więc nic innego, jak przyjrzeć się tej kwestii nieco bliżej!

Wpływ faktoringu na relacje – klienci i dostawcy 

Zatory płatnicze to jeden z największych problemów, jaki dotyka polskich przedsiębiorców. Opóźnienia w regulowaniu zobowiązań skutkują utratą płynności finansowej, a to z kolei prowadzi bardzo często nawet do bankructwa i konieczności zamknięcia działalności. Jest to szczególnie poważny problem, jeśli przedsiębiorca zatrudnia pracowników, a także posiada stałe koszty, które musi pokryć niezależnie od tego, czy otrzyma środki finansowe od swoich klientów. 

Czym jest faktoring i kto powinien skorzystać?

W takich okolicznościach z pomocą przychodzą firmy, które oferują usługę tzw. faktoringu wierzytelności. Polega ona na tym, że podmiot zewnętrzny specjalizujący się właśnie w tym obszarze kupuje od przedsiębiorcy wystawione, ale niezapłacone jeszcze faktury. Dotyczy to faktur posiadających długi termin spłaty. Przy faktoringu podmiot udzielający usługi nazywamy faktorem, a przedsiębiorcę – faktorantem. Ten drugi może z reguły liczyć na szybką płatność za fakturę, najczęściej jeszcze tego samego dnia. Można wyróżnić kilka rodzajów faktoringu, w tym przede wszystkim faktoring pełny (tzw. bez regresu), niepełny (z regresem) oraz mieszany. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://pragmago.pl/. Warto zapoznać się ze szczegółami, a w razie jakichkolwiek pytań – skontaktować ze specjalistami, którzy służą poradą, a także są w stanie dopasować warunki współpracy do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. 

Jakie są największe zalety faktoringu?

Faktoring ma oczywiście swoje mocne, jak i słabsze strony. Wśród tych drugich można wymienić to, że przedsiębiorca oddaje część decyzji finansowych innemu podmiotowi, a także musi ponieść dodatkowe koszty. Korzyści wynikających z tej usługi jest jednak o wiele więcej, na czele z poprawą płynności finansowej, możliwości otrzymania zapłaty niemal natychmiast i to bez obniżania zdolności kredytowej czy obciążenia bilansu firmy. 

Usługa faktoringu – jak wpływa na relacje biznesowe? 

Wielu przedsiębiorców nadal podchodzi do faktoringu dość sceptycznie, obawiając się, że skorzystanie z tej usługi, zepsuje ich relacje z kontrahentami. Jak się jednak okazuje, w niektórych branżach faktoring staje się już normą, nawet w przypadku długoterminowej współpracy pomiędzy podmiotami. W praktyce bowiem sytuacja dłużnika nie ulega żadnej zmianie, a usługa faktoringu nie ma wpływu na wysokość zobowiązania, a formalności związane z zapłatą faktury są ograniczone do niezbędnego minimum i nie sprawiają problemu żadnemu z podmiotów uczestniczących w całej procedurze.   

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.