Superbrands, organizacja nagradzająca najbardziej rozpoznawalne i najsilniejsze marki, po raz kolejny wyłoniła liderów na rynku polskim wśród marek korporacyjnych i marek dla biznesu (B2B). Rada Marek Business Superbrands, złożona z najważniejszych przedstawicieli polskiego biznesu, rynku kapitałowego, mediów gospodarczych, a także ekspertów od wizerunku marek biznesowych, w wyniku nowej, dwuetapowej procedury wyłoniła najsilniejsze marki biznesowe w Polsce. Początkowo jurorzy nominowali najefektywniejsze wizerunkowo marki, by następnie spotkać się na obradach. W czasie spotkania, w wyniku dyskusji i głosowania ustalona została finalna lista laureatów Business Superbrands 2013/2014.
Wśród liderów Business Superbrands znalazły się marki korporacyjne takie jak Agora, PGNiG, P&G czy Grupa LOTOS oraz marki świadczące usługi dla biznesu m.in.: PwC, Solaris czy Sodexo.
Created in Poland Business Superbrands
W wyniku obrad Rady Marek stworzono nową kategorię – Created in Poland Business Superbrands. Eksperci uznali, że na specjalne wyróżnienie zasługują marki, które powstały w Polsce i wypracowały ponadprzeciętny wizerunek w swojej kategorii, który pozawala im skutecznie konkurować z markami pochodzenia zagranicznego.
Wśród laureatów Created in Poland Business Superbrands znalazły się między innymi Adamed, Newag czy pracuj.pl.
Pełną listę laureatów znajdą Państwo w załączniku oraz na stronie www.superbrands.pl
****************************************************************************************************************************
Informacje o organizacji Superbrands i projekcie Superbrands Polska:
Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu najsilniejszych marek. Powstała w 1994 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie działa w 87 krajach na całym świecie.
Projekt Superbrands obecny jest w Polsce od 2004 roku. W każdej edycji wyłaniani są liderzy wśród marek biznesowych i konsumenckich. Statuetki i dyplomy Superbrands przyznawane są na podstawie wyników corocznych niezależnych badań rynku oraz głosów tzw. Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu. Dotychczas odbyło się siedem edycji projektu Superbrands i cztery Business Superbrands, w których wyróżniono ponad 200 marek. Laureaci dołączyli do elitarnego Klubu Superbrands, a ich marki znalazły się w kolejnych wydaniach Albumu Superbrands, uważanego za „biblię brandingu”. Wyłącznym przedstawicielem Superbrands w Polsce jest agencja New Communications.
Więcej informacji na stronach www.superbrands.pl i www.facebook.com/superbrands.polska