Comarch wspiera procesy rozliczeniowe z reasekuratorami w Allianz
Comarch wdrożył w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A. moduł finansowo-księgowy systemu Comarch NonLife Insurance. Wraz z rozwojem biznesu Allianz potrzebował narzędzia, które przyspieszyłoby wykonywanie rozliczeń z reasekuratorami i brokerami, czyli zautomatyzowało obsługę rosnącej liczby transakcji.
Moduł finansowo-księgowy stanowi integralną część rozwiązania Comarch NonLife Insurance – platformy kompleksowo realizującej kluczowe procesy biznesowe w towarzystwie ubezpieczeń majątkowych. Charakteryzujący się wysoką elastycznością i możliwością konfiguracji moduł finansowo-księgowy pełni rolę księgi pomocniczej – zawiera ewidencję analityczną, a także uszczegółowienie i uzupełnienie zapisów kont księgi głównej, jak również odpowiedzialny jest za wsparcie księgowej obsługi zdarzeń ubezpieczeniowych, generowanie dowodów księgowych oraz prowadzenie rozrachunków ubezpieczeniowych z kontrahentami.
„Dzięki wdrożeniu modułu TUiR Allianz zoptymalizowało i zautomatyzowało proces księgowania rozliczeń z kontrahentami. Proces przetwarzania danych potrzebnych do zamknięcia okresu sprawozdawczego został na tyle przyspieszony, że przeprowadzenie tych operacji zajmuje obecnie jedynie 2 dni robocze. Ponadto przez odstąpienie od ustalania sald rozrachunków z reasekuratorami na podstawie ewidencji w księdze głównej uzyskano bezpośredni dostęp do sald z poziomu systemu z pełnym podglądem danych dla wybranego asekuratora. Pozwala to na weryfikację poprawności przetwarzania danych potrzebnych do zamknięcia okresu sprawozdawczego” – podkreśla Kamil Kwarciak, kierownik projektu Comarch.
„Po kilku miesiącach pracy w nowym rozwiązaniu zauważamy, iż transfer danych księgowych z obszaru reasekuracji przebiega znacznie sprawniej niż dotychczas. System wdrożony przy współpracy z Comarch pomógł nam zredukować czas przy zamykaniu okresów księgowych” – zauważa Sylwia Kołowacik Główny Księgowy TUiR Allianz Polska S.A.
Comarch od ponad piętnastu lat dostarcza rozwiązania dla sektora ubezpieczeń w Polsce i za granicą. Rozwiązania Comarch obsługują relacje z klientami, optymalizują działalność operacyjną oraz procesy biznesowe. Historia współpracy Comarch z Grupą Allianz sięga 2006 roku, kiedy w TUiR Allianz Polska S.A. oraz TU Allianz Życie Polska S.A. wdrożony został system Comarch Debt Management – rozwiązanie wspierające obsługę procesów windykacji należności, które jest wykorzystywane i rozwijane w obu spółkach do chwili obecnej. W kolejnych latach Allianz i Comarch współpracowały przy rozwoju głównego systemu polisowo-szkodowego.
Więcej informacji ofercie Comarch dla sektora ubezpieczeń można znaleźć na portalu www.ubezpieczenia.comarch.pl.