Dzisiejszy rynek pracy sprawia, że proces poszukiwania odpowiednich kandydatów jest jak bitwa o talenty. Czy tradycyjne metody rekrutacji to już przeżytek? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Książka Przyciąganie talentów pokazuje, jak werbować ludzi, których pragnie mieć u siebie każda organizacja. Dzięki jej lekturze liderzy zespołów i działy HR zyskają możliwość łatwiejszego identyfikowania, pozyskiwania i rozwijania idealnych pracowników przyszłości.
Efektywność rekrutacji – lub jej brak – ma długofalowe konsekwencje
Potrzeby biznesu w XXI wieku ewoluują w zawrotnym tempie. Niezmienny pozostaje fakt, że każda firma, aby osiągać długoterminowe cele, musi rozważnie podejść do planowania i rozwoju karier tych, którzy będą pracować na jej sukces. Trwa wojna o talenty, a wielu dobrych przywódców i niejedna odnosząca sukcesy organizacja ma nadal trudności na tym froncie.
O sukcesie organizacji – bardziej niż wizja, strategia, marketing, finanse, a nawet technologia – w ostatecznym rozrachunku decydują ludzie. Dlatego właśnie wszystkie firmy chcą mieć u siebie jak najwięcej wybitnie utalentowanych pracowników. Ale czy wiadomo, czego oni oczekują od pracodawcy? Czy tego, o czym myślimy?
Jak wybrać spośród kandydatów tych, którzy okażą się pracownikami przyszłości
Pomysły na to, jak zdobyć i zatrzymać najlepszych ludzi, opisane w książce Przyciąganie talentów, nie zrodziły się w wyobraźni Marka Millera. Są wynikiem nowatorskich ilościowych badań dotyczących tego, jaka siła przyciąga największe talenty, połączonych z setkami osobistych wywiadów z najlepszymi pracownikami oraz dociekaniami z zakresu etnografii pracy. W różnych fazach badania wzięło udział w sumie ponad siedem tysięcy osób, w wieku od czternastu do ponad sześćdziesięciu pięciu lat, reprezentujących zarówno zawody specjalistyczne, jak i zupełnie podstawowe, oraz osoby o różnym stopniu wykształcenia. Po analizie wyników Miller zebrał w książce tylko konkretne rozwiązania, które przedstawił czytelnikowi w bardzo przystępnej formie – wciągającej historii biznesowej.
Te wyselekcjonowane narzędzia pozwolą liderom zespołów czy działom HR zwerbować ludzi, których pragnie mieć u siebie każda organizacja. Wygrana na tym etapie nie oznacza jednak zwycięstwa na całej linii. Pracownicy, szczególnie ci z potencjałem, potrzebują i oczekują odpowiedniego ukierunkowania i wyznaczania ścieżek rozwoju. Jak efektywnie to robić? Z jakich metod korzystać? W jaki sposób dbać o ich lojalność?
Planowanie i rozwój karier pracowników
Zdolność znalezienia i zatrzymania utalentowanych pracowników prawdopodobnie jest najcenniejszym ze wszystkich atrybutów lidera. Ta książka nie tylko pokazuje, co trzeba zrobić, żeby przyciągnąć do firmy najwybitniejsze talenty, ale też może być zwierciadłem dla ciebie i twojej organizacji. Nie bądź więc zaskoczony, jeżeli w trakcie lektury zostanie zakwestionowany twój dotychczasowy sposób postrzegania przywództwa czy rekrutacji.
***
Mark Miller zaczął karierę w firmie Chick-fil-A w 1977 roku jako dorywczy robotnik fizyczny. W roku 1978 został przyjęty na etat jako szesnasty pracownik i dzielił swój czas między magazyn i kancelarię. W ciągu ostatnich czterech dekad piastował w Chick-fil-A różne stanowiska: szefa działu komunikacji, operacyjnego, zapewniania jakości i zadowolenia klientów, szkolenia i rozwoju, efektywności organizacyjnej oraz rozwoju przywództwa. Jest autorem i współautorem wielu biznesowych bestsellerów, m.in. napisanego wraz z Kenem Blanchardem tytułu Sekret. Tajemnica wielkich liderów. Jego książki jak dotąd ukazały się w ponad milionie egzemplarzy, w dwudziestu pięciu językach. Niniejsza książka jest jego siódmą publikacją.
Mark Miller Przyciąganie talentów. Jak znaleźć, zatrudnić i zatrzymać najlepszych
Tytuł oryginału: Talent Magnet: How to Attract and Keep the Best People
Przekład: Michał Lipa
184 strony, cena 49,90 zł, wyd. MT Biznes
Premiera 28 lutego 2019 r.
http://www.mtbiznes.pl/b2589-przyciaganie-talentow.htm