Czasy okołopandemiczne oraz rozwój technologiczny nieodwracalnie zmieniły nawyki zakupowe konsumentów i wymusiły na markach kosmetycznych wzmocnienia kanałów sprzedaży online. Prosta sprzedaż najlepszych nawet produktów to za mało, aby przebić się przez gąszcz ofert e – commerce.
Kosmetyczni giganci znaleźli sposób, by zwiększyć konkurencyjność marki na rynku i przyciągnąć do swojej oferty klientów stawiając na hiperpersonalizację produktów. Zobacz, jak możesz wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji, by personalizować produkty i zachęcić klienta do ich zakupu.
Hipersonalizacja oferty produktowej – dlaczego warto to robić
Badania konsumenckie Epsilon pokazują, że 80% dzisiejszych konsumentów jest bardziej skłonnych do kupienia produktu, jeśli firma oferuje jego personalizację. Wykorzystanie technologii w doborze personalizowanych produktów kosmetycznych, stwarza możliwość podejmowanie świadomych decyzji o zakupie na podstawie realnych potrzeb skóry, a nie sztucznych potrzeb rynkowych. Hiperspersonalizacja zwiększa również lojalność wobec marki dzięki temu, że klient ma poczucie dokonywania trafnych wyborów.
Hiperpersonalizacja — jak to robią najlepsi
Marki kosmetyczne coraz częściej sięgają po zaawansowane technologie w procesie personalizowania oferty produktowej. Interaktywne quizy, które pomagają w doborze odpowiednich produktów są już standardem wielu kosmetycznych marek. Sztuczna inteligencja i roboty przestały być już tylko bohaterami filmów science fiction, stając się realnym narzędziem wykorzystywanym przez wiele firm kosmetycznych. Potęgą Beauty Tech jest marka L’oréal, która stoi na czele globalnej transformacji technologicznej sektora kosmetycznego. L’oreal to ciekawy przykład tego, jak łączyć dziedzictwo tradycyjnego piękna z zaawansowanymi technologiami.
Hiperpersonalizacja według marki L’oreal
Skin Genius narzędzie do diagnostyki skóry, które pozwala na specjalistyczne dopasowanie produktów pielęgnacyjnych do typu skóry. Sztuczna inteligencja ocenia wirtualny wiek skóry, jej potrzeby, dobierając spersonalizowane produkty do jej pielęgnacji. Przy pomocy aplikacji można zmierzyć głębokość lwiej zmarszczki, kurzych łapek i drobnych linii charakterystycznych dla określonego wieku. Aplikacja mierzy również zdolność skóry do osiągania hollywoodzkiego blasku. Ocenia stopień jędrności skóry, widoczność porów i sprawdza jednolitość kolorytu, a także to czy masz piegi i przebarwienia po długim przebywaniu na słońcu.
L’Oréal Brow Magic ten inteligentny, elektroniczny aplikator może w ciągu kilku sekund wykonać spersonalizowany makijaż brwi, dopasowany do kształtu twarzy. Korzystając z technologii Modiface AR, Brow Magic skanuje twarz użytkownika i rekomenduje efekt mikrobladingu, mikrocieniowania lub wypełniania. Z tym urządzeniem, które wykorzystuje 2400 maleńkich dysz i technologię druku z rozdzielczością do 1200 dpi, możesz osiągnąć profesjonalne rezultaty w zaciszu własnego domu.
Hiperpersonalizacja po polsku
Polska marka OnlyBio, stworzyła innowacyjną aplikację mobilną OnlyBio Stories, która umożliwia zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów i dobór dedykowanych produktów. Każda skóra głowy ma inne potrzeby, co daje świetne efekty u jednej osoby, u drugiej może dawać gorsze rezultaty. Aplikacja pomaga w doborze kosmetyków do włosów i skóry głowy, monitorować zmiany po zastosowanej pielęgnacji, a także dzielenie się z innymi włosowymi historiami, zdjęciami, filmikami. Użytkownicy mogą również skorzystać z porad ekspertów i szerokiej bazy artykułów na temat pielęgnacji włosów.
Branża beauty posiada ogromny potencjał rozwoju i wzrostu sprzedaży w kanałach cyfrowych. Wykorzystanie najnowszych technologii i sztucznej inteligencji w doborze personalizowanych produktów kosmetycznych może być skutecznym narzędziem, zwiększającym sprzedaż i konkurencyjność w e-commerce.
Autor:
Paulina Chmiel-Antoniuk