Długi czy krótki SMS — czy długość wiadomości ma znaczenie?

SMS, czyli short message service z definicji powinien być krótki. I rzeczywiście w tym miejscu nie ma miejsca na marketingowe rozprawki o najlepszej ofercie. Ale czy to oznacza, że wiadomości SMS nie mogą być dłuższe niż standardowe 160 znaków? Niekoniecznie! Zobacz, co kryje się za długością wiadomości i jak ją dostosować do swoich wybrednych klientów.

Krótkie wiadomości SMS

Mają jedną niepodważalną zaletę — są krótkie. Odbiorcy czytają je i rozumieją w mgnieniu oka. Szybko przykuwają ich uwagę, jednocześnie nie pochłaniając zbyt dużo cennego czasu. I faktycznie sprawdzą się w większości przypadków.

Pamiętaj jednak, że korzystanie z tych krótkich wiadomości wymaga sporych umiejętności. Ważne jest, aby w 160 znakach poruszyć tylko jeden wątek, nie rozpisywać się i nie korzystać z ładnie wyglądających wypełniaczy, które odwracają uwagę. Nie każdy to potrafi! Dodatkowo ta niewielka przestrzeń może sprawić, że nie powiesz klientowi wszystkiego, co ważne — a stąd już krótka droga do jego utraty. Krótkie wiadomości mają za to wiele zalet:

  • klienci chętniej je czytają,
  • są konkretne,
  • przekazują tylko jedną informację, jeden wątek,
  • są bardziej klikalne,
  • kosztują mniej.

Długie wiadomości SMS

Czy to oznacza, że jeśli tekst w wiadomości wynosi 180 znaków, należy go wyrzucić do kosza? Pewnie znajdą się i takie przypadki, ale w kampaniach SMS to nie długość ma znaczenie. Wprawdzie komunikaty dłuższe niż np. standardowa wielkość trzech SMS-ów nie są wskazane, ale te nieco krótsze (np. o długości około 200 znaków) już jak najbardziej. W tworzeniu długich treści trzeba jednak zwrócić uwagę na kilka aspektów. Gdyż…

Wielu klientów nie lubi czytać długich wiadomości SMS, zwłaszcza od firm.

Jesteśmy uczuleni na długie treści, których nie oczekujemy. Często kończy się to otwarciem wiadomości i jej szybkim zamknięciem. Ale nie musi to tak wyglądać w Twoim przypadku. Aby dłuższy SMS nadal dobrze pełnił swoją rolę:

  • zawrzyj w nim precyzyjne call to action,
  • nie pozwól, aby u klienta pojawiły się wątpliwości odnośnie tego, czego dotyczy oferta,
  • perfekcyjnie połącz język SMS ze stylem komunikacji w Twojej firmie,
  • pobudzaj ciekawość i emocje w każdym zdaniu.

Długie wiadomości SMS brzmią zwykle bardziej naturalnie. Możesz też pokazać w nich swoją kreatywność i osobowość marki.

Co tak naprawdę ma znaczenie?

W tworzeniu odpowiedniej długości SMS-ów pomoże Ci Twoja grupa docelowa. Poznając jej nawyki oraz preferencje, dopasujesz do nich styl komunikatów i ich długość, zwiększając jednocześnie zaangażowanie i sprzedaż. Niezależnie od tego, na jak długie treści się zdecydujesz, pamiętaj, aby SMS-y:

  • precyzyjnie opisywały cel Twojego kontaktu,
  • nie były wysyłane zbyt często,
  • zawierały korzyść, np. w postaci kodu rabatowego, która faktycznie interesuje Twojego klienta.

Jeszcze większe szanse na dotarcie do klienta dostajesz dzięki profesjonalnej aplikacji, np. SMS Center. To specjalistyczne narzędzie pozwala Ci nie tylko określać długość wiadomości, ale także targetować odbiorców, automatyzować wysyłkę i tworzyć połączenia z zewnętrznymi systemami w Twojej firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.