Rodzaje targetowania w Facebook Ads
Przeczytasz w 2 minuty

Rodzaje targetowania w Facebook Ads

Aby reklama zadziałała skutecznie, należy zadbać o wiele czynników, w tym o właściwe dobranie grupy docelowej. Bez tego elementu szanse na powodzenie kampanii drastycznie maleją. To przecież jak rzucanie do tarczy bez obrania celu! Nie bez powodu mówi się przecież, że targetowanie to połowa sukcesu kampanii. Dowiedz się, jak wykorzystać możliwości targetowania oferowane przez platformę reklamową Facebook Ads.

Targetowanie — czym jest?

Targetowanie jest to określenie, do jakiej grupy docelowej ma być kierowana reklama. Zauważ, że może być bardzo szerokie i dotyczyć dużej grupy odbiorców, ale może też być bardzo szczegółowe i trafiać konkretnie do tych osób, na których aktywność najbardziej liczymy. Wszystko zależy od tego, jaki cel ma wybrana kampania, którą chcemy zrealizować. Skoro pojęcie samego „targetowania” jest już jasne, przejdźmy do szczegółów!

Zbuduj odpowiednią grupę odbiorców!

Dokładnie! Pierwszym krokiem, jaki musisz podjąć jest zadanie sobie pytania, do kogo chcesz trafić z reklamą. Aby to uszczegółowić warto pokusić się o zbudowanie, tzw. persony, czyli użytkownika najbardziej reprezentatywnego – osoby, do której nasz produkt/usługa pasuje idealnie.

Kolejnym elementem powinno być ustalenie, co dokładnie chcesz osiągnąć poprzez kampanię. Facebook Ads dają tutaj trzy możliwości: świadomość, działanie lub konwersja.

Jeśli nie jesteś pewien swojego wyboru, być może warto zastanowić się:

  • w czym dany produkt lub usługa może pomóc odbiorcy? Dlaczego potencjalny klient potrzebuje tego produktu?
  • jakie emocje i reakcje chciałbyś wywołać u odbiorcy reklamy?
  • gdzie chciałbyś skierować potencjalnego klienta? Zależy Ci na zapoznaniu się przez niego z asortymentem, a może z wartościami marki bądź pragniesz, aby odbiorca zostawił leada?

Określenie celów i weryfikacja tego, czy są one możliwe do osiągnięcia w danej kampanii, to nie jest łatwe zadanie dla laika, dlatego warto, aby zajęła się nim profesjonalna agencja od Facebook Ads. Dzięki takiej pomocy zyskasz pewność, że nie „utopisz” pieniędzy w projekt kampanii skazanej na niepowodzenie, a Twoja firma zyska doskonałe i merytoryczne wparcie w zakresie marketingu.

Rodzaje targetowanie Facebook Ads

Warto zapoznać się z podstawami, dotyczącymi targetowania w Facebook Ads. Zauważ, że oprócz szerokich możliwości określania celów kampanii, platforma umożliwia różne sposoby dotarcia do użytkownika. Dostępne są takie opcje jak:

  • targetowanie standardowe,
  • targetowanie remarketingowe,
  • targetowanie lookalike.

Metody te różnią się od siebie diametralnie, dlatego warto posiadać informacje na temat każdego z rozwiązań.

Targetowanie standardowe

Najlepiej jest wykorzystać je, gdy szczególnie zależy nam na prostym dotarciu do konkretnych użytkowników. Opiera się ono na grupach zbudowanych na podstawie pożądanych kryteriów (np. zainteresowania) oraz na danych demograficznych, takich jak wiek, płeć czy lokalizacja.

Targetowanie remarketingowe

Targetowanie remarketingowe bazuje na grupie odbiorców, która poznała już daną markę (np. była na stronie www, dodała produkt do koszyka, polubiła jej profil na Facebooku, zareagowała aktywnie na post/reklamę danego brandu)

Takie targetowanie polega na wybraniu w Facebook Ads niestandardowej grupy odbiorców i określeniu jej parametrów na podstawie dostępnych źródeł (dane pozostawione przez użytkowników na stronie www/aplikacji zebrane za pomocą piksela, dane pochodzące z samodzielnie stworzonej listy (np. eksportu adresów e-mail wszystkich klientów ze sklepu online), albo dane wygenerowane na podstawie interakcji użytkownika z profilem w social mediach).

Targetowanie looklike

To targetowanie bez wątpienia można nazwać inteligentnym! Algorytm Facebooka na podstawie analizy odbiorców szuka wśród użytkowników portalu osób bardzo zbliżonych pod kątem behawioralnym i/lub demograficznym do użytkowników, którzy już wcześniej dokonali konwersji.

Poznałeś najważniejsze rodzaje targetowania i wiesz już, czym się charakteryzują. Dzięki zbudowaniu odpowiedniej „persony”, zaplanowaniu grup docelowych i przygotowaniu odpowiedniego targetowania, Twoja kampania ma szansę przynieść doskonałe wyniki. Tego Ci właśnie życzymy, z nadzieją, że nasz artykuł okazał się pomocny!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.