Pozycjonowanie stron w Internecie to w obecnych czasach podstawa sukcesu firmy. Większość użytkowników kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki. To właśnie z tego powodu wysoka pozycja strony ma tak duże znaczenie. Czym dokładnie jest pozycjonowanie stron? Na czym polega audyt SEO? Co daje pozycjonowanie szerokie? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym tekście.
Pozycjonowanie stron internetowych – czym jest?
SEO to skrót z języka angielskiego, który oznacza Search Engine Optimalization. Najprościej mówiąc jest to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Co kryje się za tym niejasnym pojęciem? Pozycjonowanie stron to zbiór działań, które mają sprawić, aby dana strona internetowa wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarce. Większość osób, które korzystają z wyszukiwarek kończy swoje poszukiwania informacji na pierwszej stronie. Sprawia to, że pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowe dla budowy rozpoznawalności marki i dotarcia do jak największej liczby klientów.
Pozycjonowanie stron WWW to zadanie, którym zajmują się agencje SEO. Optymalizacja pozycji strony opiera się na działaniach on-site (dokonywanych na samej stronie) oraz off-site (dokonywanych poza nią). Dzięki dostosowaniu strony i znajdujących się na niej treści do wymagań danej wyszukiwarki strona ma szansę być wyświetlana wyżej i w rezultacie bardziej zaistnieć w świadomości użytkowników. Ranking największych agencji SEO znaleźć można klikając we frazę Lista Agencji SEO.
Czym jest audyt SEO?
Pozycjonowanie stron to proces, który rozpoczyna się od audytu SEO. Jest to wielopłaszczyznowa analiza, której celem jest opracowanie strategii mającej doprowadzić do lepszego pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Oprócz konkretnej strategii opracowywane są także rozwiązania techniczne, które sprawią, że pozycjonowanie stron WWW będzie skuteczne.
Co dokładnie wchodzi w skład audytu SEO? W pierwszej kolejności sporządzane są wytyczne co do optymalizacji struktury kodu i treści w taki sposób, aby było one przyjazne indeksowaniu w wyszukiwarce. Następnym etapem jest przeprowadzenie analizy fraz kluczowych oraz treści strony. Analizowane są czynniki zewnętrzne oraz wewnętrzne, które mają wpływ na pozycjonowanie WWW. Wynikiem audytu jest zbiór konkretnych wytycznych, co należy zmienić, aby poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie stron w Internecie. Czym jest pozycjonowanie szerokie?
Pozycjonowanie szerokie (Long Tail SEO) to termin odnoszący się do strategii promocji fraz kluczowych. Frazy kluczowe są to słowa lub hasła po wpisaniu których w wyszukiwarkę wyświetlona zostanie optymalizowana strona. Long Tail SEO to pozycjonowanie WWW polegające na promocji kilkudziesięciu, kilkuset lub nawet kilku tysięcy fraz kluczowych.
Tego rodzaju frazy składają się zazwyczaj z kilku wyrazów. Rozszerzenie ilości fraz sprawia, że przeszukujący wyszukiwarkę użytkownik jest w stanie trafić na stronę nawet w sytuacji, kiedy wpisywane przez niego hasła dosyć mocno odbiegają od podstawowych fraz.