O tym jak globalna, amerykańska i rodzinna firma buduje nową kategorię i swoją markę w Polsce.
BWL: Od ponad 4 lat rozwija Pani firmę i markę Jack Link’s w Polsce. Proszę opowiedzieć kilka słów o firmie.
Marka Jack Link’s pochodzi z USA. Ponad 30 lat temu nasz założyciel Jack Link’s wpadł na pomysł żeby wypróbować stare rodzinne receptury do produkcji suszonej wołowiny. Tak narodził się produkt Jack Link’s Beef Jerky – niekwestionowany lider kategorii, wartej na rynku amerykańskim ponad 3 miliardy USD, a dziś marka nr 1 na świecie w kategorii przekąsek mięsnych. W Polsce aktywnie rozpoczęliśmy działalność w połowie 2017 roku.
BWL: Dlaczego zdecydowała się Pani na podjęcie tej pracy?
Po ponad 15 latach pracy w dużych międzynarodowych korporacjach, postanowiłam podjąć pracę, która daje wyjątkowe możliwości wpływu na kształtowanie marki i firmy w Polsce. To prawie jakby to była moja własna firma. Zaufano mojemu doświadczeniu i dano mi pełną swobodę na zdefiniowanie strategii, oferty oraz szeregu działań w Polsce i wdrażanie ich, co nieustannie od ponad 4 lat robimy. Czy to się sprawdza? Jestem przekonana, że tak. Cały czas, również pomimo pandemii notujemy dwu-trzy cyfrowe wzrosty, otwieramy nowe kanały dystrybucji, wprowadzamy nowe produkty i poszerzamy nieustannie grono zadowolonych konsumentów.
BWL: W czym tkwi sukces marki Jack Link’s w Polsce?
Powiedziałabym, że to smak i uniwersalność. Marka Jack Link’s to bogate w białko przekąski z najwyższej jakości wołowiny. Nasz sztandarowy produkt Beef Jerky jest tworzony w Brazylii z najchudszej brazylijskiej wołowiny a proces jego przygotowania składa się z 4 etapów: marynowanie, sezonowanie, wędzenie i suszenie. Dzięki temu powstaje niskotłuszczowa przekąska o naturalnie wysokiej zawartości białka. A ponieważ wykorzystujemy rodzinną recepturę to jest jeszcze do tego pyszna! W przeprowadzonych przez nas testach konsumenckich okazało się, że Jack Link’s Beef Jerky jest przekąską doskonałą na wiele okazji: jako typowa przekąska w biegu, w podróży, w pracy, podczas wycieczek i wypadów w góry, jako doskonałe uzupełnienie diety białkowej podczas uprawiana sportów, ale również jako przekąska przed TV np. do meczu lub filmu czy podczas spotkań ze znajomymi. Dlatego też można ją kupić w supermarkecie, na stacji benzynowej czy w specjalistycznym sklepie np. militaria.pl czy 8a.pl. We wrześniu 2020 roku otworzyliśmy nasz sklep na allegro.pl czyniąc nasz produkt dostępny dla każdego.
BWL: Jakie są dalsze plany na rynku polskim?
Ponieważ Beef Jerky jako przekąski nie są jeszcze w Polsce szeroko znane i popularne, cały czas inwestujemy w budowę świadomości naszego produktu, jego cech oraz poszerzania jego dostępności. W zeszłym roku wprowadziliśmy również baton proteinowy z wołowiny – Beef Bar aby zachęcić konsumentów słodkich batonów proteinowych do wypróbowania wersji wytrawnej. W tym roku szeroka grupa „gamersów”, których mamy tysiące w Polsce będzie mogła poznać naszą przekąskę, ponieważ zostaliśmy sponsorem jednego z najlepszych zespołów „Esportowych” na świecie – Fnatic.
Magdalena Cierpiał – Country Manager Poland Jack Link’s
Jest absolwentką Politechniki Wrocławskiej na wydziale Informatyki i Zarządzania oraz Uniwersytetu Wrocławskiego na wydziale Prawa. Posiada tytuł Executive MBA. Kocha podróżować, jest instruktorem narciarstwa alpejskiego i uwielbia też jeździć na snowboardzie. Jest szczęśliwa gdy uprawia swój ogródek.