HR Influencers – think tank branży Human Resources - spotkania inauguracyjne
Przeczytasz w 5 minuty

HR Influencers – think tank branży Human Resources – spotkania inauguracyjne

Spotkanie inauguracyjne HR Influencers – think tank branży Human Resources, odbyło się 20 stycznia 2016 roku w siedzibie Polskiej Rady Biznesu w Warszawie. Businesswoman & life objął patronat medialny nad projektem.

Think tank społeczności HR, który ma ambitne cele, a przy tym jego działania są wprost aplikowalne w biznesie i budują dobrą reputację branży, jako wartościowego strategicznego partnera kadry zarządzającej. To misja, jaką wraz z Założycielami HR Influencers postawiliśmy sobie, tworząc naszą inicjatywę. Wszyscy mamy około 20-letnie doświadczenie w biznesie i jego ważnej funkcji, jaką jest HR, który nadal nie zawsze umie wykorzystać swoją pozycję i rolę w rozmowach o rozwoju organizacji. Zamiast wspólnie użalać się nad rzeczywistością postanowiliśmy ją zmienić tak, by korzyści przestały być indywidualne czy lokalne – kojarzone z pojedynczymi organizacjami, w których HR Influencerzy działają – ale by miały charakter globalny. Chcemy wyznaczać kierunki rozwoju biznesu, wskazywać scenariusze realizacji strategii biznesowych w oparciu o ludzi, a przy tym dbać o najwyższe standardy zarządzania i dzielić się najlepszymi praktykami. Co ważne, do stołu z nami usiądą nie tylko HR-owcy, ale przede wszystkim liderzy biznesu – ludzie z wizją, doświadczeniem, charyzmą, gotowi by dzielić się wiedzą biznesową. Dziś projekt HR Influencers został zainaugurowany, można zatem powiedzieć, że rekrutacja do grona wpływowych, świadomych i proaktywnych HR-owców właśnie się rozpoczęła – mówiła podczas inauguracji Joanna Malinowska-Parzydło – założycielka i pomysłodawczynią HR Influencers.

HR Influencers to unikatowa platforma mająca umożliwić i zacieśnić współpracę 50 wpływowych liderów branży Human Resources w Polsce. Inicjatywa adresowana jest do praktyków HR skutecznych w rozwijaniu kapitału intelektualnego oraz marki przywództwa w swoich firmach i otoczeniu. Misją założycieli HR Influencers jest wypracowanie oraz transfer najlepszych rozwiązań HR poprzez zbudowanie społeczności zaangażowanych praktyków, ogólnopolski program mentoringowy, nawiązanie współpracy z organizacjami biznesowymi i organizacjami pracodawców w Polsce, a także definiowanie kompetencji, których potrzebuje strategiczny praktyk HR, m.in. przez opiniowanie modelu studiów HR MBA.

Podczas uroczystej inauguracji projektu HR Influencers Joanna Malinowska-Parzydło wymieniła również plany strategiczne stojące przed społecznością HR Influencers: W tej chwili mamy już wypracowany model kompetencji HR Influencera oraz jego młodszego doświadczeniem kolegi – HRI High Potential (HRI HiPo). Modele te mogą być użyteczne choćby pod kątem rekrutacji i chętnie będziemy się nimi dzielić. Jeśli w organizacjach poszukiwana będzie do HR osoba sprawcza, samodzielna, zorientowana biznesowo i profesjonalna – wówczas nasz model będzie łatwo adaptowalny i użyteczny. W tym roku zainaugurujemy również społeczność 100 HR HiPo. Ponadto, zaczniemy współpracę z organizacjami biznesowymi. Przygotujemy mapę trendów w perspektywie 3-5 lat, które będą ważne dla naszego biznesu. Będziemy kontynuować dialog z polskimi liderami w ramach HR Influencers Quarterly Meetings.

Do grona założycieli HR Influencers należą uznani przedstawiciele świata Human Resources, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, którzy będą dzielić się wiedzą i doświadczeniami, by zarówno edukować branżę, jak i wyznaczać najwyższe standardy w Human Resources.

W swoim życiu kilkukrotnie podejmowałam świadome wybory związane z budowaniem HR od początku. Życie pokazało, że można budować HR strategiczny, taki faktycznie wspierający lub budujący biznes. Jednak dzięki moim osobistym wyborom potencjał rynku HR nie będzie rósł. Ja osobiście będę zmieniać rzeczywistość mi najbliższą, ale jeśli ma wzrosnąć potencjał nas jako HR-owców, to trzeba to zrobić inaczej. Jako HR Influencer chcę zatem przekazać pałeczkę młodym, którzy wchodzą na rynek. Wśród nich chcę szerzyć wiedzę. – skomentowała swój udział w inicjatywie HR Influencers Małgorzata Bartler z Alior Banku.

Elżbieta Rosiak z Banku Pekao SA dodała: Zauważyłam, że świat HR-owy ostatnio podlega gruntownym zmianom. Świat biznesu się zmienił już jakiś czas temu i choć ten proces cały czas trwa, to jednak branża HR pozostawała nieco skostniała i niewrażliwa na otoczenie biznesowe. Mam wrażenie, że HR-owcy nie zauważali tego, co się działo i teraz dopiero zdają się nadganiać. Przyspieszyliśmy, ale nie mamy pojęcia co jest istotą tego przyspieszenia. To ciekawy i ważny moment dla branży i ja czuję, że mam coś do powiedzenia właśnie teraz. Po to też budujemy tę społeczność, by wspólnie przyjrzeć się temu, co się obecnie dzieje, nazwać i na to odpowiedzieć.

Z kolei Maja Chabińska-Rossakowska związana z DHL zauważyła, że Jeszcze w drugiej połowie lat 90-tych przeprowadzono badania, z których smutnym wnioskiem było to, że kultura polskich organizacji, to kultura folwarku. W 2015 roku Jacek Santorski przywołał aktualne badania na ten temat, z których wynikało, że… niewiele się zmieniło. W kulturze folwarku nikt nie będzie chciał pracować. Mamy oczywiście bardzo dużo przedsiębiorstw, w których to już się zmieniło, jednak gdy spotykam się podczas rekrutacji z kandydatami i słyszę, co ich spotkało w poprzednich organizacjach, to widzę, że jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia. Wierzę, że HR Influencers to platforma dzięki, której będziemy się inspirować, wspierać i uczyć po to, by nam wszystkim żyło się lepiej.

W gronie Założycieli HR Influencers jest również Joanna Bilecka (wcześniej związana z Credit Agricole), która podkreśliła, że dla niej istotą think tanku HR Influencers jest grono osób z nim związanych: Gdy zawiązywał

się pomysł HR Influencers byłam nim zachwycona, ponieważ właśnie kończyłam swą misję w Credit Agricole i – jak to dziś określiła Joanna – szukałam swojego stada, swojej watahy, z którą będę mogła wspólnie działać dalej. W te grupie są osoby, których wartości podzielam, osoby, z którymi chcę się dzielić, do których mam zaufanie i osoby, z którymi chcę robić coś, by wspierać rozwój naszej branży. To jest nasza misja.

Andrzej Borczyk z Microsoft podkreślił, że mając wieloletnie doświadczenie zawodowe w uznanych organizacjach, przyszedł moment na dzielenie się wiedzą Po 20 latach pracy myśli się: co dalej? Miałem ogromne szczęście pracować w takich organizacjach, z takimi ludźmi, którzy zaprowadzili mnie właśnie tu, gdzie jestem, a gdzie nigdy nie przypuszczałem, że mogę być. I to jest właśnie ważne, by w takim momencie pomyśleć, że skoro wjechałem windą na górę, to ktoś kiedyś mnie do tej windy zaprosił i powiedział, że możemy tą windą razem pojechać. Teraz ja sam bardzo bym chciał zaprosić do windy młodych HRI HiPo, byśmy rozmawiali i zastanawiali się, co możemy zrobić, by wspólnie dojechać jeszcze wyżej.

Także Grzegorz Skibiński z Banku Citi Handlowy przyznał, że idea stworzenia platformy kooperacji i wymiany myśli branży Human Resources była mu bliska: Przywiodła mnie tu idea, pomysł dzielenia się wiedzą. Budowania świata HR, ale nie tylko. Przecież on nie funkcjonuje w próżni, jesteśmy w bliskiej relacji z biznesem w związku z tym ta idea budowania i krzewienia wartości jest mi bardzo bliska. Mam nadzieję, że wspólnie będziemy wpływać na biznes, na nasze zarządy krajowe, ale też może będziemy mieli szansę promować nasze wartości jeszcze szerzej. Jestem tu by dobro mogło się szerzyć i budować lepszą rzeczywistość.

Na zakończenie spotkania, Założyciele think tanku podpisali oficjalną „Deklarację HR Influencers” zobowiązując się m.in. do tego, że będą skutecznie rozwijać biznes i nadawać sens pracy, promować zasady etycznego i społecznie odpowiedzialnego zarządzania, upowszechniać najlepsze praktyki zarządzania kapitałem ludzkim, dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także aktywnie działać na rzecz całej branży HR w Polsce.

W dniu inauguracji projektu HR Influencers uruchomiona została również dedykowana strona www.hrinfluencers.pl oraz fanpage na portalu Facebook: HR Influencers i na LinkedIn: HR Influencers.

Partnerami think tanku HR Influencers są: Pracuj.pl – wiodący polski serwis rekrutacyjny skierowany do specjalistów i menedżerów. Specjalizuje się w rekrutacji przez Internet oraz w kształtowaniu wizerunku pracodawców, wspierając firmy w pozyskiwaniu najlepszych kandydatów do pracy. Pracuj.pl jest także członkiem-założycielem największego na świecie sojuszu niezależnych serwisów rekrutacyjnych The Network, zrzeszającego serwisy działające w ponad 120 krajach świata. Właścicielem portalu Pracuj.pl jest Grupa Pracuj S.A.

House of Skills – wiodąca marka na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. Celem jej działalności jest dostarczanie skutecznej odpowiedzi na kluczowe wyzwania menedżerskie oraz proponowanie rozwiązań na poziomie strategicznym. Zatrudnia blisko 50 konsultantów, trenerów i ekspertów oraz współpracuje z ponad 200 specjalistami z Polski i zagranicy. House of Skills zajmuje czołowe miejsca w rankingach branżowych (m.in. Book of Lists, Home&Market). Więcej informacji na www.houseofskills.pl.

Społeczność HR Influencers korzysta również, ze wsparcia technologicznego dostarczonego przez eRecruiter oraz Emplo.

Patronat medialny nad inicjatywą objęły: portale HR Polska, HR News, osobyzasoby.pl, a także Magazyn Rekruter, Personel Plus, Magazyn Benefit oraz BusinessWoman&Life.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.