Jak się pozbyć cellulitu?
Przeczytasz w 2 minuty

Jak się pozbyć cellulitu?

Wiele kobiet ma do czynienia z tzw. pomarańczową skórką, jak ona powstaje i jak sobie z nią radzić?

Cellulit jest nierównomiernie rozłożoną tkanką tłuszczową, umiejscowioną najczęściej na udach, pośladkach lub ramionach. Winne są przede wszystkim żeńskie hormony płciowe, podwyższony poziom estrogenów działa rozszerzająco na naczynia krwionośne, co wywołuje miejscowy obrzęk, a w rezultacie powstanie tkanki cellulitowej. Aby ona powstała potrzeba długiego czasu, początkowo jest ona widoczna tylko w momencie przytrzymania fałdu skórnego, w zaawansowanym stanie widzimy ją gołym okien nawet na skórze nienapiętej. Jak wynika z badań problem ten dotyczy znacznie ponad połowy Europejek. Zaburzenia hormonalne, uwarunkowania genetyczne, siedzący tryb życia, niewłaściwa dieta, antykoncepcja hormonalna czy wahania wagi to sprzymierzeńcy w jego powstawaniu.

Istnieje sposób odżywiania pomagający w walce z cellulitem oraz jeśli takowy już wystąpił z jego redukcją. Nie jest to jednak dieta, którą zastosujemy przez określony czas i problem nigdy nie wróci. Są to zdrowe nawyki żywieniowe, które warto stosować przez całe życie. Jeżeli organizm wykazuję predyspozycje do powstawania tkanki cellulitowej, to częste sięganie po niezdrowe przekąski brak aktywności fizycznej czy używki spowodują powrót problemu. Dieta antycellulitowa przyspiesza przemianę materii oraz usuwa z organizmu toksyny.

Pokarmy tłuste, białe pieczywo, wysoko przetworzone, zawierające dużą ilość soli i cukru, mocna herbata oraz kawa to sprzymierzeńcy cellulitu, należy ograniczyć je do minimum. Najważniejszym elementem codziennego jadłospisu jest niegazowana woda mineralna, 1,5-2 litry to ilość poprawiająca krążenie płynów i oczyszczająca organizm. Menu powinno być lekkostrawne, bogate w warzywa i owoce, błonnik pokarmowy. Wśród zalecanych płynów wymienić można również herbatę białą, zieloną lub czerwoną, herbatki ziołowe oraz soki z cytrusów. Pokarmy o właściwościach moczopędnych odgrywają istotną rolę w tym sposobie odżywiania- pietruszka, seler, ogórki, arbuzy, melony, truskawki, czereśnie zapobiegają zatrzymywaniu wody w ustroju. W walce z obrzękami należy docenić również pomidory, soję, soczewicę, botwinę. Produkty obfitujące w witaminę C pomogą skórze zachować jędrność i piękny wygląd. Kwasy tłuszczowe nienasycone z rodzin n-3 i n-6 poprawiają metabolizm tkanek, ułatwiają spalanie tłuszczu i zapobiegają jego odkładaniu, należy więc wzbogacić jadłospis w ryby, orzechy, oleje roślinne, oliwę z oliwek.

Kawa, papierosy czy alkohol – ich eliminacją pomaga w redukcji cellulitu. Alkohol rozszerza naczynia krwionośne, zwalnia przepływ krwi i pogarsza odżywienie komórek. Substancje zawarte w kawie i herbacie odwadniają skórę, jednocześnie przyspieszając jej starzenie.

Skuteczność wyżej opisanego sposobu żywienia zwiększa się stosując jednocześnie ćwiczenia fizyczne, ujędrnianie skóry masażami czy złuszczanie pillingami. Najodpowiedniejsze są wysiłki aerobowe – pływanie, jazda na rowerze, fitness, bieganie, szybkie spacery.

www.dietamedic.pl

Katarzyna Rafeld – dietetyk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.