LinkedIn do celów marketingowych
Przeczytasz w 3 minuty

LinkedIn do celów marketingowych

LinkedIn uchodzi za najlepszą platformę do budowania relacji biznesowych. Może być z powodzeniem wykorzystany w kreowaniu osobistej kariery pracowników, ale pomaga również w osiąganiu celów marketingowych twojej firmy.

 

LinkedIn to amerykański serwis społecznościowy założony w 2002 roku. Wyróżnia się on spośród innych social mediów tym, że znajomi nie są tylko osobami z najbliższego otoczenia, a konta firmowe nie tylko „zbierają lajki”. LinkedIn uchodzi za najlepszą platformę do budowania relacji biznesowych. Powstała sieć kontaktów pomoże nie tylko w kreowaniu ścieżki kariery oraz publikowaniu i czytaniu ciekawych treści pisanych bądź udostępnianych przez znajomych, ale również posłuży firmie do zamieszczania ofert pracy czy przeprowadzania procesu rekrutacji. Jeśli interesuje cię generowanie leadów, szerzenie świadomości marki oraz realizacja wyznaczonych celów marketingowych własnej firmy – LinkedIn również ci w tym pomorze.

Przed kontem firmowym jesteście WY!

 W celu podniesienia wiarygodności treści publikowanych na koncie firmowym musisz zapewnić mu stałe grono odbiorców, które będzie dodawało reakcje pod materiałami na profilu. Najłatwiej taką grupę stworzyć wewnątrz zespołu pracującego. Na początku dopracuj profil swój oraz swoich współpracowników, aby wyglądały profesjonalnie. Nie zapomnijcie o biznesowych zdjęciach profilowych (dobrze, żeby były jednolite np. z tej samej sesji), zdjęciach w tle (może z grafiką z logo firmy). Dodajcie swoje wykształcenie (historię szkolnictwa wyższego), doświadczenie zawodowe, stanowiska z opisami obowiązków itd. Dodatkowo wiarygodność oraz atrakcyjność profili zwiększają zamieszczone referencję i rekomendacje.

Pracownicy z dopracowanymi kontami na LinkedIn zaczną z niego aktywniej korzystać, a profil firmowy zdobędzie rozpoznawalność i zwiększy zasięgi. Aby skłonić team do regularnego dodawania reakcji, możesz zaproponować np. drobne nagrody dla najbardziej aktywnych użytkowników.

Zdobądź odbiorców z zewnątrz!

Skoro masz już grupę stałych odbiorców, którzy śledzą treści publikowane na profilu firmowym, możesz zacząć gromadzić czytelników, interesariuszy z zewnątrz i generować nowe leady.

Pomyśl, jaka jest grupa twoich odbiorców, do kogo mają trafić treści. Czego oczekują potencjalni klienci, czego szukają, a co ty oferujesz. Zadbaj, aby twoja strona internetowa była dobrze wypozycjonowana, aby szukając tego, czego potrzebują, dotarli właśnie do twojej firmy.

Odpowiadając sobie na powyższe pytania i po dopracowaniu strony internetowej, zaplanuj, co powinno znajdować się na tablicy profilu firmowego, tak aby potencjalni klienci znaleźli tam treści ich interesujące. Pamiętaj, że zdjęcia, materiały wideo itd. przyciągają uwagę użytkowników sześć razy bardziej niż sam tekst. Reakcje na publikację sprawiają, że treści wyświetlają się wśród kontaktów zainteresowanych osób, które lajkując je, powodują, że będą one widoczne dla kolejnych potencjalnych interesariuszy. Tym sposobem sieć kontaktów oraz rozpoznawalność twojej marki mogą znacząco wzrosnąć.

Zaplanuj, zapłać i zyskuj

Publikowane treści mogą zostać odpowiednio targetowane. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo pojawienia się ich na tablicach osób, na których najbardziej ci zależy. Dotychczas dostępne były trzy formy reklamy na LinkedIn: reklamy tekstowe, sponsorowane treści i sponsorowane wiadomości LinedIn InMail. Aby uruchomić którąś z nich, do konta firmowego podłączone musi być konto osoby prywatnej oraz konto menedżera kampanii. Według LinkedIn sponsorowane treści m.in. zainteresują grupę odbiorców w kanale LinkedIn i poza nim, reklamy tekstowe przyciągną ruch z desktopu dzięki łatwym do utworzenia reklamom, a wiadomości InMail sprawią, że skontaktujesz się z osobami, które są potencjalnie najbardziej istotne dla firmy.

I jak? Działa?

Dzięki LinkedIn możesz zmierzyć efektywność krótko- i długookresowych działań marketingowych. Nie tylko zobaczysz, ile łącznie nawiązałeś kontaktów i zdobyłeś reakcji, ale również sprawdzisz, które treści trafiły do największej sieci odbiorców i które najbardziej interesują użytkowników. Zobaczyć możesz, jakie typy materiałów angażują najwięcej osób, nawet z podziałem na konkretne grupy zawodowe (w przypadku m.in. Sponsorowanych Aktualizacji). Jeśli chcesz sprawdzić, jak skuteczne są działania twojej marki w content marketingu, skorzystać możesz z raportu Content Marketing Score, który zamówić można poprzez oficjalnego partnera LinkedIn w Polsce – BAN.pl.

Profil firmowy LinkedIn nie wystarczy, aby prowadzone działania marketingowe okazały się skuteczne. Kilka aspektów uwzględnionych powyżej − m.in. dopracowane profile pracowników, stali odbiorcy, nowi obserwatorzy z zewnątrz, planowane strategie, płatne akcje reklamowe − sprawią, że zaangażujesz potencjalnych odbiorców do śledzenia działań firmy, wygenerujesz nowe leady i zdobędziesz klientów. Dodatkowo będziesz mógł analizować efektywność swoich kampanii, dzięki czemu planowanie kolejnych przyniesie więcej korzyści.

 

Maja Ciechańska, Project Manager w ConQuest Consulting

LinkedIn do celów marketingowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.