Marki i Firmy Wysokiej Reputacji – wyniki 10. edycji badania reputacji Premium Brand
Przeczytasz w 2 minuty

Marki i Firmy Wysokiej Reputacji – wyniki 10. edycji badania reputacji Premium Brand

Znamy już Marki i Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015.


21 maja, na uroczystej gali w warszawskim Teatrze Polonia, Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” nagrodziła marki i firmy, które w badaniu osiągnęły wysokie wyniki.

Tytuł Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015 otrzymały:

Beckers,

Centrum Handlowe M1,

Cisowianka (naturalna woda mineralna)

Gatta,

RTV EURO AGD,

Tikkurila.

Tytuł Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015 zdobyły:

Pioneer Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.,

Dom Development S.A.,

Metro Properties Sp. z o.o.

Wyróżnienia przyznano w oparciu o wyniki badania reputacji Premium Brand, które zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2015 r. Badanie zrealizował Dom Badawczy Maison na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Próba liczyła ponad 5000 polskich konsumentów w wieku od 15 lat wzwyż. Łącznie przebadano reputację 182 marek i firm w 20 kategoriach produktów i usług.

Autorką metodologii badania reputacji Premium Brand jest Dominika Maison, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych. Dominika Maison tłumaczy, że dobrą reputację marki buduje się powoli i wymaga to dużego nakładu pracy oraz żelaznej konsekwencji. By stworzyć silny brand, nie wystarczy konkurencyjna oferta i dobry jakościowo produkt. Na reputację wpływają wszystkie działania marki lub firmy, których odbiorcami są nie tylko użytkownicy produktu. Wszystkie opinie – konsumentów, kontrahentów oraz pracowników, wpływają na wymiary reputacji marki. Premium Brand bada 5 wymiarów, które w największym stopniu decydują o reputacji, tj.:

  1. Zaufanie do marki,
  2. Referencje, czyli skłonność polecania marki innym,
  3. Atmosferę medialną wokół marki,
  4. Społeczne zaangażowanie / CSR,
  5. Postrzeganie marki lub firmy jako pracodawcy.

Organizatorem projektu jest Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand”. Oprócz regularnego pomiaru reputacji marek i firm obecnych na polskim rynku, Fundacja wspiera ideę budowania reputacji marki oraz koncepcję traktowania reputacji jako jednego z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej w biznesie.

Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji badania Premium Brand jest agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, lider w dziedzinie kompleksowego monitoringu Internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Specjalnością PRESS-SERVICE Monitoring Mediów są audyty medialne oraz wielopoziomowe raporty medialne, niezbędne w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.