Znaleźli niszę, miesięcznie produkują tysiące koszulek. Firma Surge Polonia jest przykładem na to, że startup może z powodzeniem działać w tradycyjnej branży. To będzie pierwszy w Polsce sklep z odzieżą patriotyczną w galerii handlowej. Otwarcie 14 lutego w Arkadach Wrocławskich.
Surge Polonia to pierwsza w Polsce marka odzieży patriotycznej, która otwiera swój salon w galerii handlowej.
– To potwierdza, że wyprowadziliśmy pojęcie „odzieży patriotycznej” z niszy. Nikt przed nami nie produkował tego typu odzieży z wysokiej jakości materiałów i z nowoczesnym designem. Z takim podejściem jesteśmy pionierami w tym segmencie rynku – mówi Wojciech Setny, prezes Surge Polonia.
Surge Polonia ma w ofercie przede wszystkim koszulki, z wzornictwem inspirowanym wydarzeniami, postaciami czy symbolami z historii Polski. Design daleki jest od schematycznego i banalnego, znanego z „koszulek z nadrukiem”.
– Pomysły pochodzą od nas, a wzory tworzą świetni, młodzi designerzy, nawiązujący do stylistyki m.in. street artu czy komiksu. Grono naszych odbiorców stale się poszerza. Należą do niego ludzie w różnym wieku i różnych zawodów. To pokazuje, że wybraliśmy dobrą drogę – dodaje Wojciech Setny.
Start-up w tradycyjnej branży
Kiedy zaczynali, 11 listopada 2011 roku, byli grupą młodych ludzi po studiach, których łączyło zainteresowanie historią. Przez pierwszy rok firma działała we Wrocławskim Inkubatorze Przedsiębiorczości, korzystając przez ten czas z preferencyjnych warunków.
– To na początku daje pewne oparcie, ale żeby ruszyć z miejsca, musieliśmy od podstaw poznać tajniki przemysłu tekstylnego. Nie było tu drogi na skróty: jeździliśmy po dziewiarniach, poznawaliśmy szwalnie, szukaliśmy rzetelnych kontrahentów. W przeciwieństwie do wielu innych startupów wchodziliśmy w tradycyjną branżę. Dziś mogę powiedzieć, że zdobyliśmy know-how, który stanowi ogromny kapitał firmy – opowiada Wojciech Setny.
Produkują w Polsce
Firma Surge Polonia od początku działalności postawiła na produkcję odzieży w Polsce – od dzianin kupowanych tylko na zamówienie (nigdy z tzw. stocków), przez współpracę z łódzkimi drukarniami tekstylnymi i szwalniami.
– Polski przemysł tekstylny potrafi wytwarzać odzież najwyższej jakości. Ta branża dopiero się u nas odradza, ale cieszymy się, że możemy ją w tym wspierać. Istotne jest także to, że w ten sposób stwarzamy miejsca pracy w Polsce – podkreśla Wojciech Setny.
Prezes PKO BP, Marcin Gortat, Adam Małysz, futboliści amerykańscy
Wzory są zróżnicowane: od nawiązujących do tradycji polskiej husarii i kawalerii, symboliki powstania warszawskiego czy odznak polskich dywizjonów myśliwskich z Bitwy o Anglię, przez misia Wojtka (niedźwiedzia-żołnierza armii gen. Władysława Andersa), po odznaki współczesnych jednostek specjalnych wojska polskiego (jak GROM).
– Coraz większą popularnością cieszą się też nasze koszulki sportowe, dla biegaczy, kolarzy oraz modele termoaktywne. Niedawno przygotowaliśmy specjalne koszulki kompresyjne dla drużyny futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław, wicemistrzów Polski. Będą w nich grali w meczach futbolowej ligi mistrzów – opowiada Wojciech Setny.
Na specjalne zamówienie przygotowała również koszulkę dla Marcina Gortata, a także prezesa PKO BP – Wojciecha Jagiełły (z Władysławem Jagiełłą w towarzystwie rycerzy i hasłem: „Nazwisko zobowiązuje – Grunwald 1410“). Koszulki marki zamawiał też m.in. Adam Małysz.
Więcej informacji: www.surgepolonia.pl
Surge Polonia to marka odzieży patriotycznej. Firma została założona w 2011 roku we Wrocławiu. Odzież w całości produkuje w Polsce.