Słownik Przedsiębiorczej Mamy: E jak estymacja
Przeczytasz w < 1 minuty

Słownik Przedsiębiorczej Mamy: E jak estymacja

Dziś doszliśmy do litery E w naszym Słowniku Przedsiębiorczej Mamy.

E jak… estymacja!
Czym jest estymacja? W dużym uproszczeniu to szacowanie parametrów, co do których nie mamy całkowitej pewności. W biznesie przydatne zarówno od strony zarządczej dla managera/właściciela/przedsiębiorcy, jak i podczas procesu pozyskiwania klientów. Wykorzystujemy je przy raportach, prezentacjach, czy do własnej analizy. Biznes w końcu kocha liczby. Opiera się na nich. To one czasem wręcz brutalnie pokazują prawdę. Estymujemy wiele danych, np.:
  • Liczbę klientów (tygodniowo/miesięcznie/kwartalnie/rocznie)
  • Wysokość przychodu
  • Wysokość dochodu
  • Potencjalne koszty
  • Unikatowych użytkowników strony internetowej
  • Liczbę zapytań ofertowych
  • Liczbę umów
  • ROI/AVE itp.

Tymczasem w drugim – równoległym świecie, nasz „mały szef” także wymaga od nas nieustannych szacunków. Świat macierzyństwa jest pełen niewiadomych i założeń (czasem trafnych, a czasem…mniej:)). Wskaźniki różnią się jednak od tych ze świata biznesu np.

  • Liczba słów, które będzie umieć wypowiedzieć po pierwszym roku
  • Liczba nocnych pobudek na jedzenie
  • Koszty zajęć dodatkowych
  • Przewidywalny rozmiar buta za miesiąc

To tylko kilka przykładów estymacji. A może dodacie jakiś własny?

 

Anna GoławskaAnna Goławska

Kobieta, żona, mama, kobieta przedsiębiorcza.

www.goaniago.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.