W jaki sposób obecna sytuacja może wpływać na atmosferę w pracy? – komentarz ekspercki
Przeczytasz w 2 minuty

W jaki sposób obecna sytuacja może wpływać na atmosferę w pracy? – komentarz ekspercki

– Obecna sytuacja to przede wszystkim test przywództwa. Pokazuje nasze przygotowanie, myślenie długoterminowe i przewidywanie, a także elastyczność działania, gotowość uczenia się i wychodzenia poza schemat.

Bycie w niepewności rodzi więcej stresu niż bycie w strachu. Osoby, które posiadają dobrze rozwiniętą tolerancję niepewności zachowają spokój i będą lepiej funkcjonować. Zatem, co wpływa na tolerancję niepewności? Między innymi, takie czynniki, jak: przewidywanie skutków, branie odpowiedzialności za własne działania, umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się warunków, umiejętność zachowania zimnej krwi przy jednoczesnej szybkiej zmianie perspektywy, umiejętność radzenia sobie z pojawiającymi się przeszkodami, odporność psychiczna. To pokazuje, w jaki sposób zarządzamy swoją wewnętrzną siłą. Osoby, które dostrzegają w tej sytuacji możliwości, są otwarte na wyzwania, posiadają samodyscyplinę i dobre nawyki będą lepiej radzić sobie w tych i każdych innych okolicznościach.

Sytuacja pandemii to również lekcja pokory. Pokazuje nam czym przy wirusie jest zasięg władzy, wiedzy i  sprawczości którą posiadamy jako ludzie. W obliczu siły wyższej jesteśmy bezbronni i słabsi niż nam się dotąd wydawało. Jest to również czas na zatrzymanie się, wzięcie oddechu i przyjrzenie się relacjom międzyludzkim, relacji z samym sobą oraz temu, jak na co dzień dbamy o wellbeing. Bez wzmacniania źródła wewnętrznej siły łatwo poddać się negatywnym emocjom, takim jak: strach, zobojętnienie czy poczucie rezygnacji. Zachowajmy spokój, kontrolujmy emocje. Teraz ważna jest roztropność i umiejętność podejmowania świadomych decyzji. To sprawdzian naszego świadomego przywództwa – podsumowuje Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista w zakresie HR i psychologii międzykulturowej.

O ekspercie:

Katarzyna Richter – międzynarodowy specjalista w zakresie HR i psychologii międzykulturowej z ponad z 10-letnim stażem. Pracowała z przedstawicielami ponad 100 narodowości, doradzając w zakresie komunikacji międzykulturowej oraz rekrutacji. W swojej karierze zrekrutowała blisko 1000 specjalistów. Doświadczenie w zakresie najwyższych standardów obsługi klienta, rekrutacji i employer brandingu zdobywała pracując dla światowych potentatów lotniczych takich jak: Emirates, Etihad czy Qatar Airways. Autorka przewodnika kariery „Life After Flying”. Katarzyna Richter doradza również w sektorze MSP, pomagając im w budowaniu silnej pozycji poprzez employer branding. Wspiera ich swoim wieloletnim doświadczeniem oraz organizuje międzynarodowe wyjazdy z cyfrowym detoksem dla kadr zarządzających. Jest również wykładowcą i autorką licznych publikacji o tematyce podróży, HR i komunikacji międzykulturowej w biznesie, a także założycielką firmy szkoleniowo – doradczej Deal with Culture.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.