Polski rynek e-commerce rozwija się ostatnio wyjątkowo dynamicznie. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Ty także zastanawiasz się nad założeniem własnego e-sklepu? Nie masz jednak pewności, czy będzie Ci się to opłacać? Prowadzenie sprzedaży online może być dobrym pomysłem na biznes. Już 77% internautów robi bowiem zakupy w Internecie, a liczba ta będzie z pewnością rosła. Dlaczego warto sprzedawać w sieci? Jak założyć skuteczny sklep internetowy? Tego dowiesz się z artykułu.
Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?
Branża e-commerce rozwija się w Polsce w ciągu ostatnich lat bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ firmy Gemius już 77% internautów kupuje online. Biorąc pod uwagę obecną rzeczywistość i trendy panujące na rynku, liczba ta z pewnością będzie rosła. Zmieniają się bowiem nawyki zakupowe konsumentów, którzy wolą robić zakupy bez wychodzenia z domu. Kupowanie w sieci jest wygodne, szybkie i bezpieczne. Sklepy internetowe są ,,otwarte’’ dla klientów cały czas 24/7.
W odpowiedzi na potrzeby klientów powstaje coraz więcej sklepów online. Jak wynika z analizy agencji badawczej Dun&Bradstreet, tylko w pierwszym kwartale zeszłego roku powstało 3,4 tys. nowych e-sklepów. Zgodnie z prognozami ekspertów PwC do 2026 roku rynek e-commerce w naszym kraju zyska wartość 162 mld złotych. Jak więc widać branża e-handlu ma się bardzo dobrze i rośnie w siłę.
Dlaczego warto prowadzić sprzedaż w Internecie?
Myślisz o tym, by zacząć sprzedawać w sieci? Z pewnością jest to świetny pomysł – niezależnie od tego, czy dopiero startujesz ze swoim biznesem, czy może jesteś już przedsiębiorcą i chcesz poszerzyć swoją działalność o sprzedaż w Internecie.
Pamiętaj, że warto iść z duchem czasu i dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości oraz aktualnych wymagań rynku i konsumentów. Zacznij sprzedawać online i docieraj do nowych klientów. Postaw swój pierwszy krok w e-commerce i załóż własny sklep internetowy. Prowadzenie e-sklepu to szansa na większą sprzedaż i odniesienie sukcesu.
Oto, co zyskasz, jeśli założysz swój e-sklep:
- kanał sprzedażowy dostępny dla odbiorców 24/7,
- dostęp do szerokiego grona klientów,
- narzędzie do promocji Twojej firmy w sieci,
- większą rozpoznawalność na rynku,
- możliwość dotarcia do klientów w całej Polsce, a nawet za granicą,
- narzędzie do wygodnego i stałego kontaktu z klientami,
- narzędzie do analizy wyników sprzedażowych.
Jak założyć własny sklep internetowy?
Sklep internetowy to dziś dobry pomysł na biznes. Zastanawiasz się, jak założyć swój sklep online? Otóż do uruchomienia e-sklepu będziesz potrzebować trzech elementów, którymi są: domena, hosting i platforma e-commerce.
Domena jest unikalnym adresem strony internetowej (np. skleponline.pl). Powinna być krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia, oryginalna, atrakcyjna, ciekawa i chwytliwa. Najlepiej, jeśli nazwa domeny będzie taka sama jak nazwa Twojego sklepu. Domena ma bowiem od razu kojarzyć się klientom z Twoim biznesem i budować jego rozpoznawalność w Internecie.
Hosting to natomiast usługa udostępniania miejsca dla strony WWW na serwerze. Wybór dobrego hostingu jest kluczowy. Dzięki niemu Twój sklep internetowy będzie działał szybko i sprawnie oraz będzie dostępny dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Pamiętaj, że e-sklep ma działać bezawaryjnie. Nie może dojść w nim do żadnego przeciążenia nawet w momencie wzmożonego ruchu spowodowanego np. trwaniem dużej akcji promocyjnej. Gdy sklep internetowy przestanie działać, klienci poczują się zawiedzeni i odejdą do konkurencji. Wybierz więc sprawdzoną usługę hostingową.
Aby uruchomić sklep online, który będzie prawidłowo funkcjonował, niezbędna jest też platforma e-commerce. Umożliwia ona m.in. przeglądanie produktów, dodawanie ich do koszyka zakupowego czy przyjmowanie płatności online. Na rynku znaleźć można różne rodzaje platform. Dla małych i średnich przedsiębiorców trafnym wyborem są platformy typu Open Source. W Polsce najpopularniejszą platformą tego rodzaju jest PrestaShop. Wyprzedza ona w rankingu WooCommerce i Shoper.
Film Jak zacząć sprzedawać przez Internet? – WeNet
O czym warto pamiętać podczas zakładania e-sklepu?
Miej też na uwadze, że Twój sklep internetowy przyciągnie klientów, jeśli będzie odpowiednio zaprojektowany i będą wyróżniać go określone cechy. Powinien być zgodny z aktualnymi trendami e-commerce i wymaganiami rynku oraz wyposażony w najnowsze funkcjonalności. Skuteczny sklep online jest też:
- funkcjonalny, intuicyjny w obsłudze i wygodny dla użytkownika,
- estetyczny, atrakcyjny wizualnie, przejrzysty,
- responsywny – dostosowany do urządzeń mobilnych,
- bezpieczny – podstawą jest wdrożony certyfikat SSL, który chroni przesyłane dane, takie jak loginy, hasła, numery kart płatniczych itd.,
- szybki i sprawny w działaniu – strona sklepu musi szybko się ładować,
- dopasowany do danej branży i grupy docelowej.
Chcesz skutecznie sprzedawać w sieci? Nawiąż współpracę z agencją
Założenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma decyzjami. Niektóre kwestie, takie jak np. wybór atrakcyjnej domeny, dobrego hostingu czy odpowiedniej platformy e-commerce, mogą być dla początkujących osób zbyt skomplikowane. Nie znasz się na aspektach technicznych? Tajniki sprzedaży w sieci są Ci na razie obce? Skorzystaj z pomocy specjalistów.
Budowę sklepów internetowych ma w swojej ofercie agencja marketingu internetowego WeNet. Jest to certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, która od lat wspiera małe i średnie biznesy. Powierz założenie sklepu online w ręce profesjonalistów. Stworzą oni dla Ciebie e-sklep, który będzie dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb oraz nowoczesny i zgodny z aktualnymi trendami. Zapewnią Ci także niezbędne wsparcie i podpowiedzą Ci, jak dobrze wejść w świat e-commerce i co zrobić, by skutecznie sprzedawać w sieci.
Co jeszcze otrzymasz, korzystając z usług agencji? Otóż przede wszystkim:
- e-sklep, który jest funkcjonalny, estetyczny i responsywny,
- domenę i sprawdzony hosting,
- sklep internetowy PrestaShop,
- certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- sklep dostosowany do branży i profilu Twojego klienta,
- integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności czy firmy kurierskie,
- wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce,
- dostęp do sprawdzonych narzędzi, które pomogą Ci zwiększać sprzedaż.
Nawiązując współpracę z agencją, otrzymasz wszystko, co niezbędne, aby skutecznie sprzedawać w sieci. Profesjonaliści podpowiedzą Ci, jak rozwijać biznes online i osiągnąć sukces. Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej.