Czy warto założyć sklep internetowy?
Przeczytasz w 4 minuty

Czy warto założyć sklep internetowy?

Polski rynek e-commerce rozwija się ostatnio wyjątkowo dynamicznie. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Ty także zastanawiasz się nad założeniem własnego e-sklepu? Nie masz jednak pewności, czy będzie Ci się to opłacać? Prowadzenie sprzedaży online może być dobrym pomysłem na biznes. Już 77% internautów robi bowiem zakupy w Internecie, a liczba ta będzie z pewnością rosła. Dlaczego warto sprzedawać w sieci? Jak założyć skuteczny sklep internetowy? Tego dowiesz się z artykułu.

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?

Branża e-commerce rozwija się w Polsce w ciągu ostatnich lat bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ firmy Gemius już 77% internautów kupuje online. Biorąc pod uwagę obecną rzeczywistość i trendy panujące na rynku, liczba ta z pewnością będzie rosła. Zmieniają się bowiem nawyki zakupowe konsumentów, którzy wolą robić zakupy bez wychodzenia z domu. Kupowanie w sieci jest wygodne, szybkie i bezpieczne. Sklepy internetowe są ,,otwarte’’ dla klientów cały czas 24/7.

W odpowiedzi na potrzeby klientów powstaje coraz więcej sklepów online. Jak wynika z analizy agencji badawczej Dun&Bradstreet, tylko w pierwszym kwartale zeszłego roku powstało 3,4 tys. nowych e-sklepów. Zgodnie z prognozami ekspertów PwC do 2026 roku rynek e-commerce w naszym kraju zyska wartość 162 mld złotych. Jak więc widać branża e-handlu ma się bardzo dobrze i rośnie w siłę.

Dlaczego warto prowadzić sprzedaż w Internecie?

Myślisz o tym, by zacząć sprzedawać w sieci? Z pewnością jest to świetny pomysł – niezależnie od tego, czy dopiero startujesz ze swoim biznesem, czy może jesteś już przedsiębiorcą i chcesz poszerzyć swoją działalność o sprzedaż w Internecie.

Pamiętaj, że warto iść z duchem czasu i dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości oraz aktualnych wymagań rynku i konsumentów. Zacznij sprzedawać online i docieraj do nowych klientów. Postaw swój pierwszy krok w e-commerce i załóż własny sklep internetowy. Prowadzenie e-sklepu to szansa na większą sprzedaż i odniesienie sukcesu.

Oto, co zyskasz, jeśli założysz swój e-sklep:

  • kanał sprzedażowy dostępny dla odbiorców 24/7,
  • dostęp do szerokiego grona klientów,
  • narzędzie do promocji Twojej firmy w sieci,
  • większą rozpoznawalność na rynku,
  • możliwość dotarcia do klientów w całej Polsce, a nawet za granicą,
  • narzędzie do wygodnego i stałego kontaktu z klientami,
  • narzędzie do analizy wyników sprzedażowych.

Czy warto założyć sklep internetowy?

Jak założyć własny sklep internetowy?

Sklep internetowy to dziś dobry pomysł na biznes. Zastanawiasz się, jak założyć swój sklep online? Otóż do uruchomienia e-sklepu będziesz potrzebować trzech elementów, którymi są: domena, hosting i platforma e-commerce.

Domena jest unikalnym adresem strony internetowej (np. skleponline.pl). Powinna być krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia, oryginalna, atrakcyjna, ciekawa i chwytliwa. Najlepiej, jeśli nazwa domeny będzie taka sama jak nazwa Twojego sklepu. Domena ma bowiem od razu kojarzyć się klientom z Twoim biznesem i budować jego rozpoznawalność w Internecie.

Hosting to natomiast usługa udostępniania miejsca dla strony WWW na serwerze. Wybór dobrego hostingu jest kluczowy. Dzięki niemu Twój sklep internetowy będzie działał szybko i sprawnie oraz będzie dostępny dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Pamiętaj, że e-sklep ma działać bezawaryjnie. Nie może dojść w nim do żadnego przeciążenia nawet w momencie wzmożonego ruchu spowodowanego np. trwaniem dużej akcji promocyjnej. Gdy sklep internetowy przestanie działać, klienci poczują się zawiedzeni i odejdą do konkurencji. Wybierz więc sprawdzoną usługę hostingową.

Aby uruchomić sklep online, który będzie prawidłowo funkcjonował, niezbędna jest też platforma e-commerce. Umożliwia ona m.in. przeglądanie produktów, dodawanie ich do koszyka zakupowego czy przyjmowanie płatności online. Na rynku znaleźć można różne rodzaje platform. Dla małych i średnich przedsiębiorców trafnym wyborem są platformy typu Open Source. W Polsce najpopularniejszą platformą tego rodzaju jest PrestaShop. Wyprzedza ona w rankingu WooCommerce i Shoper.

Film Jak zacząć sprzedawać przez Internet? – WeNet

O czym warto pamiętać podczas zakładania e-sklepu?

Miej też na uwadze, że Twój sklep internetowy przyciągnie klientów, jeśli będzie odpowiednio zaprojektowany i będą wyróżniać go określone cechy. Powinien być zgodny z aktualnymi trendami e-commerce i wymaganiami rynku oraz wyposażony w najnowsze funkcjonalności.  Skuteczny sklep online jest też:

  • funkcjonalny, intuicyjny w obsłudze i wygodny dla użytkownika,
  • estetyczny, atrakcyjny wizualnie, przejrzysty,
  • responsywny – dostosowany do urządzeń mobilnych,
  • bezpieczny – podstawą jest wdrożony certyfikat SSL, który chroni przesyłane dane, takie jak loginy, hasła, numery kart płatniczych itd.,
  • szybki i sprawny w działaniu – strona sklepu musi szybko się ładować,
  • dopasowany do danej branży i grupy docelowej.

Chcesz skutecznie sprzedawać w sieci? Nawiąż współpracę z agencją

Założenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma decyzjami. Niektóre kwestie, takie jak np. wybór atrakcyjnej domeny, dobrego hostingu czy odpowiedniej platformy e-commerce, mogą być dla początkujących osób zbyt skomplikowane. Nie znasz się na aspektach technicznych? Tajniki sprzedaży w sieci są Ci na razie obce? Skorzystaj z pomocy specjalistów.

Budowę sklepów internetowych ma w swojej ofercie agencja marketingu internetowego WeNet. Jest to certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, która od lat wspiera małe i średnie biznesy. Powierz założenie sklepu online w ręce profesjonalistów. Stworzą oni dla Ciebie e-sklep, który będzie dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb oraz nowoczesny i zgodny z aktualnymi trendami. Zapewnią Ci także niezbędne wsparcie i podpowiedzą Ci, jak dobrze wejść w świat e-commerce i co zrobić, by skutecznie sprzedawać w sieci.

Co jeszcze otrzymasz, korzystając z usług agencji? Otóż przede wszystkim:

  • e-sklep, który jest funkcjonalny, estetyczny i responsywny,
  • domenę i sprawdzony hosting,
  • sklep internetowy PrestaShop,
  • certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
  • sklep dostosowany do branży i profilu Twojego klienta,
  • integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności czy firmy kurierskie,
  • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce,
  • dostęp do sprawdzonych narzędzi, które pomogą Ci zwiększać sprzedaż.

Nawiązując współpracę z agencją, otrzymasz wszystko, co niezbędne, aby skutecznie sprzedawać w sieci. Profesjonaliści podpowiedzą Ci, jak rozwijać biznes online i osiągnąć sukces. Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.