Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Manager
Kapituła Programu Najwyższa Jakość Quality International 2015 przyznała firmie Hochland Polska najwyższą nagrodę jaką jest Złote Godło w kategorii QI Produkt za innowacyjny produkt Almette Fruit. Działania firmy związane z wdrażaniem oraz promowaniem idei jakości zostały dostrzeżone i ocenione bardzo wysoko. Czym więc jest i co oznacza dla firmy Hochland Polska jakość? Na ten temat wypowiedział się Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Czym dla Hochland Polska jest jakość?
Jakość produktu nie jest „zamknięta” w laboratorium mikrobiologicznym. Obecna jest w całym procesie tworzenia – w sprzedaży, technice, rozwoju produktu. Nie ma od tego odwrotu – i jest to bardzo pozytywna tendencja. Jakość, to nie tylko dbałość o odpowiednie surowce, opakowania czy produkty, lecz także jakość naszej współpracy jako firmy, zespołów i ludzi. Zakłady produkcyjne Hochland Polska posiadają wdrożone systemy jakości potwierdzone certyfikatami. Każdy z zakładów posiada certyfikat IFS (International Food Standard), dodatkowo zakład w Kaźmierzu może pochwalić się certyfikatem BRC (British Retail Consortium), a zakład w Węgrowie pomyślnie przeszedł audyt na zgodność z wymaganiami restrykcyjnego systemu jakości McDonald SQMS (Supplier Quality Management System).
W jaki sposób Hochland zapewnia wysoką jakość produktów?
Podstawą są tzw. Dobre Praktyki Produkcyjne (GMP), czyli zbiór podstawowych zasad dotyczących zmienności cech produktów, higieny produkcji i zapobiegania wytwarzaniu produktów niespełniających wymagań jakościowych. Kolejny element to system HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point – System Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli), mający na celu zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego żywności. Na wszystkich etapach produkcji i dystrybucji żywności niezwykle ważne jest analizowanie zagrożeń pod kątem jakości zdrowotnej oraz przeciwdziałanie wszelkim tego typu zagrożeniom.
Dlaczego jakość jest taka istotna?
Zrozumienie roli i potrzeby jakości jest kluczową kwestią na dzisiejszy rynku FMCG. Jakość spełnia oczekiwania klientów i konsumentów, pomaga sprzedawać produkt, buduje silną markę, a także pozwala na unikanie strat. Producent, który kreuje wysokiej klasy produkty – śpi spokojnie. Powtarzalna jakość i bezpieczeństwo naszych produktów sprawiają, że konsumenci obdarzają nas zaufaniem i z przyjemnością, bez obaw, sięgają po propozycje z naszej oferty.
Jakość i innowacje są kluczowe dla długotrwałego rozwoju. Jakie są dalsze plany Hochland Polska?
Jakość i innowacje stanowią dla firmy Hochland warunek konieczny utrzymania pozycji lidera na półce sklepowej i w świadomości konsumentów. Chcemy, by nasza marka i oferowane produkty najtrafniej odpowiadały na wszystkie serowe potrzeby. W naszym modelu biznesowym to właśnie klienci są najważniejsi. Na każdym etapie – kreacji, produkcji, dostarczenia do sklepu – nieustannie dążymy do perfekcji. Najcenniejsze, z punktu widzenia budowania pozycji marek, są innowacje kreujące nowe okazje i zwyczaje konsumenckie, jak chociażby Almette Fruit. Dzięki takiemu działaniu, półka serowa dynamicznie się zmienia, co jest atrakcyjne dla konsumentów. Stawiamy na ciągłe udoskonalanie swojej oferty poprzez odpowiedni dobór smaków, a tworzenie nowych kategorii to strategiczny sposób na rozwój biznesu i całego rynku sera.