Konkurs Kobieta e-Commerce 2022
Przeczytasz w 5 minuty

Konkurs Kobieta e-Commerce 2022

W Polkach drzemie ogromny potencjał przedsiębiorczości i potrzeba działania. Przyspieszona transformacja cyfrowa i digitalizacja społeczeństwa dodatkowo motywują do rozwoju, nauki, dają sposoby, by przestać szukać wymówek, a skupić się na możliwościach prowadzenia biznesu online. Rodzima branża e-commerce rośnie w siłę i kobiety mają w tym swój ogromny udział. Czas by nagrodzić je za ten wkład.

Idea konkursu

Fundacja Kobiety e-biznesu od początku istnienia wspiera odważne kobiety, które działają i rozwijają się w świecie usług i handlu online. Anna Heimberger, Dorota Bachman i Agnieszka Brytan-Jędrzejowska – założycielki Fundacji Kobiety e-biznesu wierzą, że technologia cyfrowa daje szanse, ale mają także świadomość, jakie zagrożenia niesie. Dlatego dążą do tego, by rozwój społeczeństwa informacyjnego przeciwdziałał wykluczeniu cyfrowemu. Stawiają więc na edukację w kierunku technologii cyfrowej oraz na promocję tych kobiet, które już zaangażowały się w rozwój e-commerce w Polsce. I właśnie do takich kobiet adresowana jest nowa inicjatywa Fundacji — Konkurs i Gala „Kobieta e-Commerce 2022”.

„Olbrzymie zainteresowanie bezpłatnym programem edukacyjnym TOP Women w e-biznesie zaowocowało pojawieniem się w Polsce nowych, ambitnych przedsiębiorczyń, które chcą zmieniać świat i rozwijać swoje umiejętności w e-commerce. Ich wysiłek i zaangażowanie, jakie wkładają w działanie stały się inspiracją do stworzenia Konkursu Kobieta e-commerce, przy okazji którego chcielibyśmy nagrodzić i promować najbardziej aktywne kobiety w Polsce. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże im w dalszej realizacji marzeń, zdobywaniu pracy i rozwojowi ich przedsiębiorczości – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Konkurs dla przedsiębiorczych Polek, nie dla korporacji

Pandemia przyspieszyła rozwój branży e-commerce. Wielu ludzi, właścicieli małych i średnich firm, w krótkim czasie musiało przenieść swoje działania do Internetu. Tak szybki rozwój wiąże się też z wieloma wyzwaniami. Często wymaga wyjątkowego podejścia, kreatywności, znajomości technologii, zdolności przywódczych i analitycznego myślenia, a także dostrzegania trendów i przewidywania przyszłości. Aby zapewnić sobie konkurencyjność na rynku i sprostać wymaganiom, jakie stawia przed przedsiębiorcami biznes online, trzeba umieć łączyć wiele ról i kompetencji. To także — szczególnie w przypadku kobiet — tytaniczny wysiłek w godzeniu życia prywatnego z pracą przedsiębiorcy i walka ze stereotypami.

Dlatego chcemy wyróżniać przedsiębiorcze kobiety za ich dotychczasowe osiągnięcia, zaangażowanie i wkład w rozwój e-commerce. Planujemy promować ich pomysły, zapraszać je do dyskusji jako mentorki, aby ich wiedza i doświadczenia mogły przyczyniać się do rozwoju innych i inspirować osoby marzące o karierze w e-commerce lub o swojej firmie działającej w obszarze e-biznesu. – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Konkurs jest przedsięwzięciem społecznym i ma na celu prezentować sylwetki kobiet, które są właścicielkami małych i średnich przedsiębiorstw lub pracują na etacie, zajmując się sprzedażą online, nowymi technologiami lub e-marketingiem.

Kobietą e-Commerce 2022 może być każda przedsiębiorcza Polka. Nie ma znaczenia wiek, wykształcenie, pochodzenie — liczy się wkład w rozwój sektora gospodarki cyfrowej, a jego oceny dokona Jury konkursu i jednocześnie społeczeństwo poprzez ogólnopolskie głosowanie.

9 kategorii konkursowych zgodnych z trendamie-commerce

Uczestniczki mogą ubiegać się o tytuł “Kobieta e-Commerce 2022” w 9 kategoriach konkursowych, które zgodne są z aktualnymi trendami i kierunkami rozwoju e-commerce.

  1. Najlepszy sklep internetowy (partner Allegro)
  2. Technologia dla e-commerce (partner Accenture)
  3. Najlepszy e-marketing (Ceneo.pl)
  4. Nowa usługa w e-commerce (Audioteka)
  5. Przedsiębiorcza mama w e-commerce (Home.pl)
  6. Odpowiedzialny e-commerce (MODIVO)
  7. The best influencer for e-commerce
  8. Najlepszy start-up e-commerce (Przelewy24.pl)
  9. Innowacja w e-commerce (Inpost)

Partnerami kategorii są znane firmy i marki, będące ekspertami w danej dziedzinie. Jakiego rodzaju osiągnięcia mają szansę na wygraną w konkursie? Przyjrzyjmy się kilku wybranym kategoriom.

Dla kobiet pasjonatek e-marketingu, które w ciągu ostatnich 24 miesięcy wymyśliły, zaplanowały i zrealizowały efektywną i ciekawą kampanię online, stworzona została kategoria Najlepszy e-marketing, którego patronem jest serwis Ceneo.pl.

“Nasza obecność w konkursie to nie tylko szacunek dla tej części biznesu, która generowana jest przez kobiety w polskim e-commerce. To przede wszystkim zaproszenie do tego, aby nabrały one jeszcze większej pewności i doświadczenia w prowadzeniu biznesu online. Osobiście nie mogę się doczekać finału konkursu i poznania inspirujących laureatek, które znalazły receptę na sukces.” – mówi Radosław Tyszko, Sales Department Director Ceneo.

W ciągu ostatnich 24 miesięcy na rynku polskim pojawiło się wiele startup-ów z sektora usług, które jako główny kanał sprzedaży wyznaczyły Internet. Dlatego też kategoria Nowa usługa w e-commerce, której Partnerem jest Audioteka to kolejne, niezwykle ważne miejsce na liście kategorii konkursowych.

Od dawna zarówno Audioteka, jak i ja osobiście kibicujemy projektom wspierającym przedsiębiorcze kobiety, których zaangażowanie i wpływ na środowisko biznesowe widać gołym okiem. mówi Arkadiusz Seidler CEO AudiotekaNie bez powodu od 2017 roku rozwijamy w Audiotece markę Inspiro, w której znajduje się zróżnicowany content audio, zapewniający dostęp do wiedzy eksperckiej praktycznie z każdego obszaru. Co ważne, znaczna część odbiorców tych treści to kobiety, które poszukują dla siebie nowych możliwości rozwoju, wymiany know-how czy doświadczenia. Z drugiej strony nasza platforma to unikalne połączenie contentu i technologii, czy – innymi słowy – kultury i e-commerce, a co się z tym wiąże – wszelkie nowe usługi związane ze sprzedażą online są po prostu bliskie naszym wartościom. Cieszę się, że takie inicjatywy jak konkurs Kobieta e-Commerce pojawiają się w przestrzeni biznesowej, oraz że Audioteka może być ich naturalnym partnerem.”- dodaje Arkadiusz Seidler.

Najlepszy start-up e-commerce to kategoria do której zgłosić się mogą kobiety, które w ostatnich 2 latach rozpoczęły działalność w formie prowadzenia własnego sklepu internetowego (platformy do sprzedaży online) lub pracują w nowym start-up-owym e-commerce. Partnerem tej kategorii jest firma Przelewy24.pl.

Z kolei kreatorki trendów i influencerki, które dzięki działalności w mediach społecznościowych wpływają na decyzje zakupowe setek tysięcy Polek i Polaków oraz na kierunki rozwoju e-handlu, zmierzą się w kategorii The best influencer for e-commerce.

Jak się zgłosić do Konkursu Kobieta e-Commerce?

Aby walczyć o nagrody w Konkursie Kobieta e-Commerce 2022 należy wypełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych na stronie www.kobietaecommerce.pl

Kobiety mogą zgłaszać się samodzielnie lub być nominowane przez osoby trzecie. Wystarczy wybrać na niej właściwą kategorię oraz uzupełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych.

„Konkurs Kobieta e-commerce ma formułę otwartą. Oznacza to, że każda kobieta może sama zgłosić swój udział w tej inicjatywie. Możemy też nominować kobietę, którą podziwiamy za jej osiągnięcia i wkład w rozwój e-biznesu. Zgłoszenie może wykonać kolega lub koleżanka z pracy, przełożona lub przełożony, współpracowniczka lub współpracownik, a nawet klient, dostawca lub partner biznesowy. Ponadto każda kobieta może być zgłoszona w 2 kategoriach, które najlepiej odpowiadają obszarowi działania tej osoby. Nominację należy uzasadnić” mówi Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny. Termin zgłoszeń upływa 28 lutego 2022 roku.

Następnie spośród wszystkich zgłoszeń Jury konkursu nominuje 10 kandydatek do nagrody w każdej z 9 kategorii. Na stronie internetowej konkursu będzie można zapoznać się z sylwetką każdej z nich, by później móc oddać swój głos w ogólnopolskim głosowaniu internautów.

Jury oceniając działania i osiągnięcia nominowanych kandydatek przyzna wybranym kobietom tytuł „Kobieta e-Commerce 2022” oraz pamiątkową statuetkę w każdej kategorii.

Internauci wybiorą swoją Kobietę e-commerce 2022

Konkurs ma charakter społeczny, zatem nie może w nim zabraknąć nagrody dodatkowej, o której przyznaniu zadecyduje społeczeństwo. W drodze ogólnopolskiego głosowania internetowego spośród wszystkich nominowanych kandydatek zostanie nagrodzona najwyżej oceniona Kobieta e-Commerce w kategorii Wybór Internautów.

Laureatka otrzyma oprócz tytułu i statuetki nagrodę finansową w kwocie 5 tys. złotych.

Głosować będzie można od 10 marca do 10 kwietnia 2022 roku, a ostateczne wyniki poznamy 21 kwietnia 2022 roku.

 

Uroczysta Gala wręczenia statuetek

Tytuł “Kobieta e-Commerce” przyznany zostanie na cały rok i jego posiadaczka będzie mogła posługiwać się nim do kolejnej edycji konkursu. Symbolem nagrody jest elegancka mosiężna statuetka. Ale to nie wszystko — dzięki dodatkowym wyróżnieniom oraz promocji dorobku laureatki będą mogły wejść na kolejny etap rozwoju biznesu online. Takie wyróżnienie to znaczące wsparcie w dalszym rozwoju i osiągania jeszcze lepszych wyników pracy.

Gala przyznania tytułów i wręczenia nagród będzie miała wyjątkową oprawę.Odbędzie się w Villi Intrata na terenie Pałacu Wilanowskiego 21 kwietnia 2022 roku. Wydarzenie uświetni obecność gości specjalnych, pokaz mody MODIVO, dyskusja panelowa ekspertów na temat rozwoju e-commerce w Polsce. To świetna okazja do poznania nowych ludzi i świętowania.

Villa Intrata to niesamowite miejsce pełne ducha historii — to dworek z początku XX wieku znajdujący się na terenie wilanowskiej rezydencji króla Jana III. To miejsce eleganckie i wysmakowane pod względem architektury, wystroju i kulinarnych specjałów szefa kuchni.

Organizatorzy konkursu

Organizatorem konkursu “Kobieta e-Commerce 2022” jest Fundacja Kobiety e-biznesu we współpracy z Partnerami: Accenture , Allegro, MODIVO, Home.pl, CENEO, InPost, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Przelewy24, Audioteka.

Patronat honorowy objęło miasto stołeczne Warszawa.

Patronat mediowy nad konkursem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, Meloradio, Wysokie Obcasy Praca, MamStartup, Nowy Marketing.

Zachęcamy do udziału w konkursie. Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy: www.kobietaecommerce.pl.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.