Nowoczesne technologie zmieniają świat. Z ich pomocą można otwierać nowe drzwi i wyznaczać kolejne horyzonty – również w przestrzeni wirtualnej. Świetnym tego przykładem jest coraz powszechniejsze wykorzystanie sztucznej inteligencji, która przydaje się również w przygotowaniu treści i prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie.
Jak działa sztuczna inteligencja w reklamie? Dlaczego warto z niej korzystać? O tym przeczytacie w dzisiejszym artykule.
Gdzie i jak wykorzystuje się AI oraz uczenie maszynowe w branży reklamowej?
Sztuczna inteligencja wspiera realizację różnych procesów między innymi w świecie marketingu. Chętnie wykorzystuje się ją podczas przygotowywania kampanii czy poszczególnych reklam, by jak najlepiej dopasować rozwiązania do potrzeb konkretnych klientów.
Użycie sztucznej inteligencji obejmuje takie obszary, jak rozpoznawanie obrazów i mowy, automatyczne tłumaczenie języków, szereg zagadnień z dziedziny robotyki i automatyzacji, a uczenie maszynowe (ang. Machine Learning) pozwala na wykorzystanie ich w życiu, dzięki ekspresowej analizie danych i podejmowaniu automatycznych decyzji (bez konieczności każdorazowego programowania procesu).
Tego typu mechanizmy stały się bardzo popularnym narzędziem stosowanym między innymi przez marketerów do tworzenia skutecznych kampanii dla np.:
- Google,
- social mediów,
- stron internetowych.
Do najczęściej wymienianych zastosowań sztucznej inteligencji w świecie reklamy zaliczają się zwłaszcza kwestie związane z decyzjami o formie kampanii podejmowanymi na podstawie zebranych informacji:
- targetowanie contentu dla konkretnych grup odbiorców,
- personalizacja treści w oparciu o konkretne dane,
- przewidywanie trendów i zachowań rynku,
- modyfikacja już działających danych w oparciu o dynamicznie zmieniające się trendy,
- tworzenie treści promocyjnych.
Pozwala to uzyskać znacznie lepsze rezultaty i cieszyć się z szeregu cennych korzyści dla biznesu online lub stacjonarnego, ale promującego się w sieci.
Zalety użycia sztucznej inteligencji w marketingu internetowym
Co można zyskać, jeśli skorzysta się z pomocy AI? Choć zazwyczaj wciąż treści promocyjne tworzą profesjonalni designerzy i kreatywni twórcy, którzy posiadają bogate doświadczenie w promocji, jak choćby agencja filmowa CreativeStudio, to sztuczna inteligencja potrafi stać się w wielu przypadkach wielkim wsparciem w procesie twórczym.
Z jej pomocą da się bowiem najpierw zgromadzić cenne dane i przetworzyć je tak, by zyskać konkretne informacje na temat grup odbiorców, ich potrzeb i oczekiwań, a nawet stylu życia, prywatnych preferencji. Dzięki temu da się zbudować treści najlepiej wpisujące się w ich przestrzeń, co zwiększa skuteczność przekazu. W wielu przypadkach AI i uczenie maszynowe wspomagają cały proces tworzenia i wdrożenia reklam online dzięki automatyzacji. Z ich pomocą da się optymalizować budżety, tworzyć raporty czy monitorować wyniki, a w razie potrzeb wprowadzać dynamicznie optymalizacje, by content przynosił jak najlepsze rezultaty. Śledzenie informacji to nie tylko nauka z już zaistniałych zdarzeń dla teraźniejszości, ale też możliwość sprawniejszego wysuwania wniosków na przyszłość i przewidywania trendów. A to pozwala być o krok przed konkurencją.
W końcu wszystkie te działania sprawiają, że przygotowane reklamy tekstowe, graficzne czy video wzbudzają większe zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców, prowadząc do wzrostu konwersji przy znacznie lepszej efektywności kosztowej. W efekcie nie przepala się budżetów, a reklamy trafiają do osób, dla których są one rzeczywiście interesujące.
AI a nowoczesna branża marketingu i reklamy – podsumowanie
Nowoczesne technologie mają za zadanie ułatwiać człowiekowi życie. W przypadku sztucznej inteligencji wachlarz możliwości jest naprawdę olbrzymi. Warto się nią zainteresować i zobaczyć, w jaki sposób ma szansę wpłynąć również na nasze funkcjonowanie oraz prowadzony biznes.