Zakończyła się czwarta łódzka edycja pokazu Marka Wspiera Markę promująca polskich projektantów. Zabytkowa sala Domu Towarzystwa Kredytowego w Łodzi była wypełniona do ostatniego miejsca, a zaproszeni goście obejrzeli aż 10 wyjątkowych i różnorodnych kolekcji.
Po raz pierwszy w historii wydarzenia, organizatorzy- Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie- zaprosili gościa z zagranicy. Specjalnie na pokaz w Łodzi przyleciała czarnogórska projektantka Vesna Krivokapic, która zaprezentowała stroje inspirowane folkiem czarnogórskim pod tytułem „Cold love Stones”.
Jako pierwsza na scenia pojawiła się kolekcja COSEL– młodej marki z Gdyni, absolwentki łódzkiej ASP. Zobaczyliśmy 12 sylwetek inspirowanych nadrukami zwierzęcymi, a tytuł kolekcji to „Królowa Safari”. Wszystkie nadruki mają charakter oryginalny i unikatowy projektowany zespołowo z grafikiem.
Kolejny pokaz należał do młodej projektantki debiutującej na dużym wydarzeniu modowym- Joanny Jóźwiak. „Look Deeper” to kolekcja prezentująca nowoczesną formę wzbogaconą o unikatowy detal. Błysk metalicznych ekoskór w połączeniu ze zwiewnymi materiałami jest przedstawieniem dynamiki i zmienności wody.
Następne minuty należały do marki De La Fotta, która promuje różnorodność wieku, rozmiarów, pochodzenia, stylu życia i osobowości.
Romana Kryściak to projektantka z Zabrza, którą cechuje odwaga i wysmakowany styl. Nie boi się wyzwań, jest pewna siebie i tak też była jej kolekcja.
ByCabo– gdańska marka, w swoich projektach podkreśla kobiecość, stawia na fantazyjne detale, lekkość i swobodę. W jej kolekcji „Mity greckie” projektantka połączyła męskie elementy garderoby z kobiecymi.
Hulya Eric jest absolwentką Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubiorów w Warszawie. W swoich pracach stawia na rękodzieło- wykorzystuje techniki manipulacji tkanin i szydełkowanie.
Kolekcja „ERATO” Patrycji Plesiak to kolekcja projektowana z myślą o nadchodzących świętach i sylwestrze. Pojawiły się tkaniny z efektem 3 D w złotej i granatowej kolorystyce.
Klaudia Bartmańska, do niedawna praktykująca w atelier Macieja Zienia, teraz założycielka marki BARTMANSKA pochodzi z Zamościa. W prezentowanej kolekcji „Modern Romance” postawiła na romantyczne zdobienia w postaci kwiatowych aplikacji, detale z piór, cekinów lub koralików. Pojawiły się drapowania, asymetryczne upięcia i przeźroczystości w kreacjach wieczorowych.
Jako ostatnia na wybiegu pojawiła się Angelika Józefczyk z kolekcją „Midnight Garden”, która utrzymana była w glamrockowym klimacie. Mat łączył się z błyskiem a frędzle przeplatały z metalowymi zdobieniami. Kolekcja odwoływała się się do elementów charakterystycznych dla lat ‘70, czasów koncertów i wolności głoszenia swoich poglądów.
Wśród gości pojawili się przedstawiciele telewizji, magazynów modowych, osoby związane z branżą włókienniczą, blogerzy modowi i styliści oraz wielu prawdziwych fanów trendów i polskiej kreatywności.