- Zostań gwiazdą sprzedaży!
- Wykorzystaj mocne strony kobiety!
- Zyskaj nowych, wiernych klientów!
- Zacieśniaj relacje z dotychczasowymi kontrahentami!
- Osiągnij spektakularny sukces biznesowy i finansowy!
Czasem możemy odnieść wrażenie, że światem sprzedaży rządzą mężczyźni. Powoli się to zmienia, ale wciąż panuje przekonanie, że kobieta gorzej sobie radzi w tej branży. Autorka książki przekonuje, że jest inaczej – wystarczy drobne wsparcie i kilka wskazówek, aby kobiety mogły stać się gwiazdami sprzedaży. Przede wszystkim należy zmienić nastawienie do siebie i swojej pracy oraz dodać do tego dwa podstawowe składniki: entuzjazm i zaangażowanie.
Kobiety posiadają wiele umiejętności, które pomagają budować silne relacje z kontrahentami. Skorzystaj z nich, wykorzystaj też kobiecą intuicję i empatię. Zbuduj własną, unikatową strategię, inspirując się taktyką mężczyzn, ale wypracowując swój niepowtarzalny styl prowadzenia biznesu.
Ewa Anna Swat podkreśla, że proces sprzedaży jest grą, której reguł można się nauczyć. Opisuje konkretne techniki, które pomogą ci zainteresować klienta i zachęcić go do zakupu twoich produktów. Dzięki tej książce odkryjesz swój potencjał sprzedażowy i dowiesz się, jak najlepiej go wykorzystać, by stać się handlowcem idealnym.
Droga Czytelniczko,
celem tej książki jest pełne wsparcie Twoich planów odniesienia sukcesu sprzedażowego. Niezależnie od tego, w jakich kategoriach go postrzegasz, pomogę Ci pokonać drogę od Twojej obecnej sytuacji do punktu docelowego Twoich pragnień. Zapytasz mnie pewnie: „Czy można z handlowca przeciętnego przeobrazić się w handlowca najskuteczniejszego?”. Odpowiedź jest twierdząca: zawsze można stać się tym, kim pragnie się być z całego serca. Wiedz, że wiele kobiet pracujących w siłach sprzedaży zadawało sobie to oraz wiele innych pytań – na przykład: „W jaki sposób mogę być jeszcze lepsza i skuteczniejsza w działaniu dla mojej firmy?” – i znajdowało w sobie odpowiedzi. Znajomość odpowiedzi choćby na ostatnie pytanie przyczyni się do tego, że zostaniesz zakwalifikowana do handlowej elity swojej firmy, dzięki czemu zdobędziesz uznanie, nagrody i wszystko to, na czym Ci zależy.
Ewa Anna Swat
Ewa Anna Swat– zajmuje się rozwojem osobistym kobiet i doskonaleniem kadry kierowniczej wyższego szczebla; pomaga ludziom dostrzec możliwości odnoszenia sukcesów. Jej zainteresowania koncentrują się wokół tematyki przywództwa, sukcesu, sprzedaży, psychologii biznesu i rozwoju duchowego kobiet. Prowadziła zajęcia ze studentami Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego z zakresu psychologicznych podstaw ZZL. Jest autorką książek i artykułów dążącą do uświadomienia kobietom, że każda z nich dzięki wierze w siebie i odwadze ma równe szanse na życiowe spełnienie i zawodowy sukces.
Spis treści
Wprowadzenie
Przedstawienie czas zacząć, czyli przygotowanie do gry
Rozdział 1
Anatomia gwiazdy – skutecznego handlowca
Wiara w siebie (wiara w sprzedawanie)
Energia i entuzjazm
Otwartość
Komunikacja
Pozytywne nastawienie do pracy
Nieoceniona rola kotwicy
Nawiązywanie kontaktów
Rozumienie odmienności klienta
Konfrontacja słowna z klientem
„Koń trojański” sprzedaży
Relacje z szefem
Rozdział 2
Kobiecy a męski styl gry
Rozdział 3
Gra – proces sprzedaży
Obligatoryjne etapy skutecznego procesu sprzedaży
Kwestie rozstrzygające o sukcesie transakcji kupna-sprzedaży
Perfekcyjna znajomość sprzedawanych produktów
Indywidualne podejście do klienta, czyli złote zasady gry podczas spotkania handlowego face-to-face
Umiejętność zadawania klientowi celnych pytań
Przyspieszenie procesu sprzedaży dzięki zadawaniu trudnych pytań
Klientka a klient, czyli kilka słów na temat dopasowania sprzedaży do płci kontrahenta
Analiza klientów
Zastrzeżenia klientów
Odmowy klientów
Różnorodność kulturowa klientów
Działania podejmowanie w celu rozbudowy bazy klientów
Prezentacja produktu dla szerokiego grona klientów
Umiejętność udowodnienia wyższości swojej oferty nad ofertą konkurencji
Rozdział 4
Najskuteczniejsze metody gry – techniki sprzedaży najefektywniejszych handlowców
Atrakcyjność rynkowa oferowanego produktu
Skuteczne wykorzystanie czasu pracy handlowca
Nieoceniona moc wizytówki
Sposoby zdobycia lojalności klienta
Posprzedażowa obsługa klienta
Zdobywanie rekomendacji od klientów
Całkowite usatysfakcjonowanie klienta dzięki zaoferowaniu produktu wyższej jakości
Usatysfakcjonowanie klienta niedrogim produktem
Podtrzymywanie kontaktu ze stałymi klientami
Odświeżanie kontaktów z biernymi klientami
Metoda znaczka pocztowego
Sprzedaż wiązana
Owocny wpływ rzeczników handlowca na jego zawodowy sukces
Poszukiwanie nowych obszarów sprzedaży
Utrwalanie toku współpracy z klientem
Rozdział 5
Wizerunek gracza – handlowca
Rozdział 6
Telefoniczny kontakt z klientem
Rozdział 7
Owocne relacje z klientem
Rozdział 8
Pogotowie antystresowe
Rozdział 9
Automotywacja handlowca
Rozdział 10
Autocoaching handlowca
Rozdział 11
Egzamin końcowy – weryfikacja zdobytej wiedzy na temat procesu sprzedaży